EPISCOPIA SLOBOZIEI ȘI CĂLĂRAȘILOR

PROTOPOPIATUL FETEȘTI

SERVICIUL SOCIAL ACORDAT ÎN COMUNITATE DESTINAT PERSOANELOR ADULTE

 

 

REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARĂ

(R.O.I)

 

PARTEA I – SALARIAȚII CENTRULUI

INTRODUCERE

 

Prezentul Regulament de Ordine Interioară (R.O.I) stabileşte cadrul general privind disciplina muncii în cadrul CENTRULUI DE CONSILIERE ŞI SPRIJIN – Serviciu social acordat în comunitate persoanelor adulte, ca o necesitate evidentă pentru derularea, în condiţii optime, a activităţii interne a Protopopiatului Lehliu.

 

Prezentul Regulament Intern a fost întocmit în baza următoarelor acte normative:

 

  1. Codul Muncii, Legea nr. 53/2003, cu modificarile si completarile ulterioare;
  2. Legea nr. 319/2006 privind securitatea si sanatatea în munca, cu modificarile si completarile ulterioare;
  3. Legea nr. 307/2006 privind apararea împotriva incendiilor, cu modificarile si completarile ulterioare;
  4. Legea nr. 481/2004 privind protectia civila, cu modificarile si completarile ulterioare;
  5. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de sanse între femei si barbati (republicata în M.O. nr. 135/14.02.2005);
  6. Regulamentul de organizare si functionare al CENTRULUI DE CONSILIERE ŞI SPRIJIN – Serviciu social acordat în comunitate persoanelor adulte,;
  7. Statutul de organizare şi funcţionare al BOR.

 

CAPITOLUL I

DISPOZIŢII GENERALE

 

ART. 1

  1. Prezentul Regulament de ordine interioara se aplica tuturor salariatilor CENTRULUI DE CONSILIERE ŞI SPRIJIN – Serviciu social acordat în comunitate persoanelor adulte, indiferent de forma si durata contractului de munca încheiat ori de funcţia pe care o îndeplinesc, precum si celor care sunt detasati sau delegati.
  2. Angajatii CENTRULUI DE CONSILIERE ŞI SPRIJIN – Serviciu social acordat în comunitate persoanelor adulte, sunt obligati sa respecte regulile de disciplina si protectia muncii, precum si de comportare, cuprinse în prezentul ROI.
  3. Noii angajati nu vor putea începe lucrul decât dupa ce si-au însusit normele privind securitatea muncii, igiena muncii, prevenirea si stingerea incendiilor, specifice locului lor de munca, dupa luarea la cunostinta a obligatiilor care le revin conform Fisei postului, a prevederilor din Regulamentul de organizare si functionare si a celor din ROI ale CENTRULUI DE CONSILIERE ŞI SPRIJIN – Serviciu social acordat în comunitate persoanelor adulte.
  4. În cadrul CENTRULUI DE CONSILIERE ŞI SPRIJIN – Serviciu social acordat în comunitate persoanelor adulte, este interzisa orice forma de discriminare pe motive de sex, vârsta, apartenenta nationala, rasa, culoare, etnie, religie, optiune politica, origine sociala, handicap, situatie sau responsabilitate familiala. Pentru munca egala sau de valoare egala este interzisa orice discriminare bazata pe criteriul de sex cu privire la toate elementele si conditiile de remunerare.
  5. Relatiile de  munca impun, in toate sferele de activitate, necesitatea respectarii cu strictete a disciplinei si indeplinirea exemplara a sarcinilor de serviciu.

 

 

ART. 2

Dispozitiile referitoare la organizarea timpului de lucru, disciplina si protectie a muncii din prezentul regulament se aplica, in mod corespunzator, colaboratorilor externi, precum si oricaror alte persoane, pe timpul cat conlucreaza cu aceasta institutie.

 

 

CAPITOLUL II

OBLIGAŢIILE CONDUCERII INSTITUŢIEI

 

ART. 3

  1. CENTRULUI DE CONSILIERE ŞI SPRIJIN – Serviciu social acordat în comunitate persoanelor adulte, este organizat si functioneaza ca serviciu de asistenta sociala in regim de zi, fără personalitate juridica, in structura Protopopiatului Lehliu, Episcopia Sloboziei si Calarasilor.

 

ART. 4

  1. Conducerea CENTRULUI DE CONSILIERE ŞI SPRIJIN – Serviciu social acordat în comunitate persoanelor adulte, are datoria sa ia toate masurile necesare pentru asigurarea conditiilor corespunzatoare desfasurarii normale a muncii, sa asigure un control eficient al indeplinirii sarcinilor in toate compartimentele, sa se preocupe de imbunatatirea continua a conditiilor de munca, sa organizeze si sa sprijine perfectionarea pregatirii profesionale a persoanelor incadrate in munca.
  2. Conducerea centrului este obligata sa examineze cu atentie si sa ia in considerare sugestiile si propunerile salariatilor in vederea imbunatatirii activitatii in toate compartimentele si sa-i informeze asupra modulului de rezolvare.
  3. Conducerea biroului are datoria sa acorde salariatilor toate drepturile ce decurg din legi, inlusiv contractul, raportul colectiv de munca incheiat la nivel de institutie. Drepturile salariale nu vor putea face obiectul vreunei tranzactii sau limitari.
  4. Conducerea centrului are datoria sa elibereze la cerere toate documentele care atesta calitatea de salariat al institutiei.
  5. Conducerea centrului are datoria sa asigure confidentialitatea datelor cu caracter personal al salariatilor.

 

ART. 5

Conducerea centrului va asigura :

  1. Crearea conditiiilor necesare cresterii calitatii si eficientei intregii activitati, care sa corespunda schimbarilor determinate de progresul tehnico-stiintific, de noile cerinte manageriale.
  2. Stabilitatea in munca a fiecarui salariat, incadrarea si promovarea in munca a personalului, in raport cu pregatirea profesionala, cu repectarea criteriilor valorice de competenta si probitate civica si profesionala, stabilirea competentelor si atributiile acestuia, exercitarea controlului permanent asupra modului de indeplinire a sarcinilor de serviciu.
  3. Timpul de odihnă conform legii şi prevederilor prezentului R.O.I..

 

ART. 6

Conducerea centrului va lua masuri pentru :

  1. Folosirea rationala a fortei de munca in conditiile legii, in vederea realizarii sarcinilor ce-i revin.
  2. Efectuarea instructajului introductiv general si a instructajului PSI la locul de munca, potrivit legislatiei in vigoare.
  3. Ridicarea calificarii salariatilor, asigurarea stabilitatii acestora si promovarea lor in functii, clase sau grade profesionale in raport cu pregatirea profesionala, vechimea si rezultatele in munca.
  4. Eliberarea de legitimatii si ecusoane tuturor persoanelor incadrate in munca cu indicarea functiei si a locului de munca.
  5. Punerea la dispozitie a spatiului corespunzator bunei desfasurari a activitatii si asigurarea curateniei si ordinii la toate locurile de munca.

 

CAPITOLUL III

DREPTURILE SI OBLIGAŢIILE PERSOANELOR ÎNCADRATE  ÎN MUNCĂ

Art. 7

Drepturile individuale sunt:

  • retribuirea în funcţie de munca prestată, conform contractului de angajare.
  • susţinerea implicării fiecărei persoane în perfecţionarea activităţii centrului.
  • posibilitatea de a beneficia, în condiţiile legii, de concedii de studii pentru finalizarea pregătirii sau perfecţionării profesionale.
  • acordarea concediului anual plătit pentru recreere şi refacerea capacităţii de muncă.
  • acordarea de zile libere în zilele de sărbători sau cu ocazia unui eveniment în familie, in conditiile legii.
  • protecţie socială prin achitarea contribuţiilor de asigurări de sănătate şi sociale.
  • cunoaşterea din timp a intenţiei unitatii de reducere a activităţii.
  • libertatea de opinie.

 

Art. 8.

Obligaţiile persoanelor incadrate in munca

Obligaţia sau îndatorirea este definită ca fiind legătura juridică prin care o persoană poate fi determinată de o altă persoană sau instituţie să dea, să facă sau să nu facă ceva.

  • îndeplinirea responsabilităţii rezultate din fişa postului şi răspunderea în faţa superiorului ierarhic de modul în care a făcut acest lucru.
  • utilizarea instrumentelor standardizate de planificare a muncii şi raportare.
  • respectarea caracterului confidenţial al datelor şi informaţiilor cu care operează
  • solicitarea de învoiri, concediu plătit/neplătit  cu minimum 3 zile înainte de data dorită (excepţiile fac cazurile de boală sau evenimente neprevazute).
  • utilizarea tehnicii de calcul, a biroticii şi a aparaturii telefonice numai în interesul serviciului.
  • informarea superiorului ierarhic despre orice nereguli, abateri, dificultăţi, lipsuri,etc. apărute în cadrul activităţii cotidiene.
  • cunoasterea si respectarea drepturilor copilului, conform legislatiei in vigoare;
  • cunoasterea si respectarea normelor de protectie a muncii;
  • respectarea programul zilnic de lucru;
  • folosirea eficientă a timpului de lucru.

 

CAPITOLUL IV

TIMPUL DE LUCRU, CONCEDII ŞI ZILELE LIBERE

 ART. 9

Dreptul la concediu de odihna anual platit este garantat salariatilor, acesta nu poate forma obiectul vreunei cesiuni, renuntari sau limitari.

 

ART. 10 

  • Programul de lucru este conform graficului.
  • Evidenta prezentei la serviciu se tine prin condica de prezenta; salariatii sunt obligati sa semneze zilnic in condica de prezenta (o data la venire si o data la plecare), mentionand deplasarile sau concediile de odihna, medicale, etc.

 

ART. 11

  • Durata normală medie a săptămânii de lucru este de 40 de ore, sau o medie de 170 de ore lunar.
  • Programul de lucru este: luni – vineri : 800– 1600
  • În situaţii excepţionale, când un salariat nu se poate prezenta la serviciu din cauza unui motiv temeinic şi neprevăzut (stare precară a sănătăţii, situaţii familiale deosebite), are obligaţia de a anunţa, cel puţin telefonic, părintele protopop asupra absenţei şi motivului acesteia. În caz contrar, este considerat absent nemotivat, urmând a suporta consecinţele prevăzute în legislaţia în vigoare.
  • Absenţa nemotivată pentru mai mult de 3 zile de lucru atrage după sine, conform legii, desfacerea contractului individual de muncă.
  • Nerespectarea programului de lucru constituie abatere disciplinară şi se sancţionează în consecinţă.
  • Pentru situaţiile în care specificul şi/sau urgenţa activităţii o impune, coordonatorul centrului poate stabili prelungirea duratei zilei de muncă sau lucrul în zilele de sâmbătă şi duminică. Aceste ore suplimentare se recuperează, dupa ce in prealabil angajatul a depus o cerere scrisa in care mentioneaza data pentru care solicita recuperarea si ziua in care va lipsi.
  • Salariaţii care din vina lor nu reuşesc să-şi finalizeze sarcinile zilnice sau săptămânale vor prelungi singuri durata programului, astfel încât să poată obţine rezultatele planificate pentru el şi echipa din care face parte. Aceste ore suplimentare nu se recuperează.
  • Concedii:
    • Toţi salariaţii sectorului au dreptul anual la concediul legal de odihnă conform legii.             Acesta se poate efectua integral, în fiecare an calendaristic. El poate fi acordat şi fracţionat, la solicitarea bine justificată a salariatului şi dacă interesele serviciului permit, cu condiţia ca cel puţin una din fracţiuni să fie de minimum 10 zile lucrătoare. La fiecare sfarsit de an calendaristic se face planificarea concediilor pe anul urmator.
    • În situaţii deosebite, părintele protopop poate aproba concedii fără plată, dacă acestea nu produc disfuncţionalităţi ale activităţii curente şi/sau de perspectivă centrului. Cererea de concediu fără plată se face în scris şi solicitantul va obţine avizul coordonatorului sectorului, care se consemnează pe cerere. Durata maximă cumulată a concediului fără plată este cea reglementată de lege.
  • Încetarea raporturilor de muncă se face în condiţiile legii, indiferent dacă este cazul încheierii perioadei contractate, transferului, demisiei, pensionării sau desfacerii disciplinare a contractului de muncă.

 

ART. 12

Sanctiuni disciplinare

  • Incalcarea cu vinovatie a obligatiilor de munca, inclusiv a normelor de comportare, constitutie abatere disciplinara si se sanctioneaza indiferent de functia pe care o are persoana care a savarsit-o.
  • Sanctiunile cu caracter disciplinar ce pot fi aplicate salariatului in caz de abatere disciplinara sunt potrivit Codului Muncii si Legii128/1997.
  • La stabilirea sanctiunii se va tine cont de cauzele si gravitatea faptei, imprejurarile si gradul de vinovatie a celui incadrat in munca, de abaterile anterioare si urmarile lor.
  • În cazul abaterilor disciplinare se folosesc următoarele măsuri: avertisment verbal, avertisment scris, reducerea salariului de bază pe o durată de 1-3 luni cu 5-10%, desfacerea disciplinară a contractului de muncă.

 

PARTEA A II-A – BENEFICIARII  CENTRULUI

Beneficiarii biroului sunt familii aflate in dficultate, inclusive persoane care indeplinesc urmatoarele conditii:

  • Persoane cu dizabilităti;
  • Persoane varstnice;
  • Persoane victime ale traficului de fiinte umane;
  • Persoane fara venituri din judeţul Călăraşi.

 

ART. 13

Accesul la serviciile CENTRULUI DE CONSILIERE ŞI SPRIJIN – Serviciul social acordat în comunitate persoanelor adulte

Admiterea beneficiarului se realizeaza prin cererea directa a acestuia sau prin transmiterea/referirea de la alte servicii comunitare. Cererea sau, dupa caz, Fisa de semnalare a cazului se va depune la centru, unde va fi inregistrata in Registrul de evidenta a solicitantilor. Dupa inregistrare, un profesionist din cadrul centrului, realizeaza evaluarea initiala a solicitantului,  completand ulterior Fisa de evaluare initiala.

In cazul aprobarii cererii, se va emite o dispozitie de admitere in centru, semnata de catre  coordonatorul centrului. In cazul in care se constata ca serviciile oferite nu raspund nevoilor solicitantului, acesta este orientat catre servicii corespunzatoare nevoilor sale. In cazul respingerii cererii, se va comunica acest lucru in scris, persoanei care a formulat cererea, indicandu-se motivele respingerii.

Dispozitia de oferire de servicii sau raspunsul de respingere a cererii, vor fi comunicate solicitantului in termen de 5 zile de la data emiterii sale.

 

Art. 14

(1) In baza dispozitiei de admitere, coordonatorul centrului, va incheia cu solicitantul un contract de furnizare a serviciilor sociale care se vor acorda acestuia.

(2) Modelul contractului de furnizare a serviciilor sociale care se vor acorda in birou este cel aprobat prin Ordinul nr. 73/1.03.2005 al ministrului munci, solidaritatii sociale si familiei.

 

Art. 15

Incetarea programului de recuperare

(1) Incetarea dispozitiei de acordare a serviciilor are la data inscrisa in contractul de oferire de servicii.

(2) Incetarea acordarii serviciilor se poate realiza si inainte de termenul prevazut la alin (1), daca se constata ca beneficiarul de servicii nu respecta contractul de furnizare a serviciilor incheiat cu centrul . In acest caz se intocmeste un raport in care este prezentata situatia care a dus la incetarea acordarii de servcii.

 

Art. 16

Dosarul beneficiarului

Pentru fiecare persoana/familie care beneficiaza de servicii in cadrul centrului, se intocmeste un dosar care trebuie sa cuprinda in mod obligatoriu urmatoarele acte:

  • Cererea pentru acordarea de servicii.
  • Copii dupa actele de identitate.
  • Acte medicale care sa ateste starea de sanatate.
  • Acte care sa ateste situatia veniturilor familie.
  • Fisa de identificare a cazului.
  • Fisa de evaluare initiala.
  • Fisa de deschidere a cazului.
  • Raportul de ancheta sociala din care sa reiasa situatia socio-economica a familiei.
  • Contractul de furnizare a serviciilor sociale.
  • Planul personalizat de interventie.
  • Raport de vizita a familie.
  • Raportul de monitorizare/evaluare a cazului.
  • Fisa de inchidere a cazului.
  • Raportul de monitorizare post-servicii.

Pe langa acest dosar, fiecare specialist implicat dispune de o serie de documente de evaluare specifica, observare si monitorizare, referitoare la fiecare beneficiar in parte.

 

ART. 17

Drepturile beneficiarilor

(1) Beneficiarilor acestei unitati li se asigura si garanteaza exercitiul tuturor drepturilor si libertatilor  consacrate in Constitutia Romaniei si actelor normative in vigoare.

(2) Urmare a raporturilor care rezulta din oferirea de servicii in aceasta unitate, beneficiarilor li se asigura si garanteaza beneficiul si/sau urmatoarele drepturi:

  • Dreptul la intimitate.
  • Dreptul de a renunta la serviciile acestei unitati.
  • Dreptul de a circula liber.
  • Dreptul de a participa la toate activitatile care se organizeaza in cadrul centrului.
  • Dreptul de a sesiza orice nemultumire in ceea ce priveste calitatea serviciilor care le sunt oferite.
  • Dreptul de a-si pastra identitatea si relatiile familiale.
  • Dreptul de a se exprima liber asupra oricarei probleme ce-l priveste indeaproape.
  • Dreptul la protectia  impotriva oricarei forme de violenta sau abuz (fizic, psihic, social, etc.).

 

Art. 18

Obligatiile beneficiarilor

(1) Urmare a raporturilor care rezulta din asistarea in aceasta unitate, beneficiarii au urmatoarele obligatii si indatoriri:

  • sa frecventeze centrul conform programului stabilit.
  • sa foloseasca si sa pastreze cu grija bunurile personale si colective.
  • sa nu instraineze bunurile personale si ale unitatii.
  • sa se implice in activitatile centrului.
  • sa aiba o comportare demna si civilizata, precum si o tinuta corespunzatoare.
  • sa respecte personalul acestei unitati si alte persoane cu care acestia relationeaza
  • sa relationeze adecvat cu ceilalti colegi din cadrul acestei unitati si sa se respecte reciproc
  • sa colaboreze activ cu toti angajatii centrului.
  • sa respecte regulile igienico-sanitare.

DISPOZIŢII FINALE

Art. 19

Prevederile prezentului Regulament, vor fi aduse la cunoştinţă, atât beneficiarilor sau reprezentanţilor legali, cât şi personalului biroului pe bază de semnătură, având obligaţia de a-l cunoaşte şi de a-l aplica întocmai.

Art. 20

Încalcarea prevederilor prezentului Regulament constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza conform normelor legale in vigoare.

Art. 21

Prezentul regulament se completează sau se modifică cu prevederile legislaţiei în vigoare care reglementează acest domeniu de activitate.

 PROTOPOP,

Pr. Zotta Mihail