Prima paginăDespre noiCadru LegalAccesarea serviciuluiActivități și funcțiiMediaRapoarteDocumenteContact
Serviciu acordat în comunitate, destinate persoanelor adulte
Procedură de accesare a serviciului social
Procedura de accesare a serviciului precizează, după caz: actele necesare, instrumentele de lucru, criteriile de eligibilitate ale beneficiarilor, decizia de accesare a serviciului, modalitatea de încheiere a contractului de furnizare servicii și modelul acestuia.
a) acte necesare:
b) instrumente utilizate de asistentul social la evaluarea cazului social și întocmirea dosarului social în vederea asistării:
c) criterii de eligibilitate ale beneficiarilor:
d)decizia de accesare a serviciului:
Admiterea beneficiarului se realizează prin cererea directă a acestuia sau prin transmiterea/referirea de la alte servicii comunitare.
Cererea sau, după caz, Fișa de semnalare a cazului, se va depune la sediul serviciului social din Lehliu Gara, strada Competrolului, nr.35, unde va fi înregistrată în Registrul de evidentă a solicitanților.
După înregistrare, un profesionist din cadrul serviciului social, realizează evaluarea inițială a solicitantului, completând ulterior Fișa de evaluare inițială.
În cazul aprobării cererii, se va emite o dispoziție de admitere, semnată de către coordonatorul serviciului social. În cazul în care se constată că serviciile oferite nu răspund nevoilor solicitantului, acesta este orientat către servicii corespunzătoare nevoilor sale.
În cazul respingerii cererii, se va comunica acest lucru în scris, persoanei care a formulat cererea, indicându-se motivele respingerii.
Dispoziția de oferire de servicii sau răspunsul de respingere a cererii, vor fi comunicate solicitantului în termen de 5 zile de la data emiterii sale.
e) modalitatea de încheiere a contractului de furnizare de servicii și modelul acestuia:
În baza dispoziției de admitere, coordonatorul serviciului social, va încheia cu solicitantul un contract de furnizare a serviciilor sociale care se vor acorda acestuia.
Modelul contractului de furnizare a serviciilor sociale este cel aprobat prin Ordinul nr.73/01.03.2005 al Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice.
Pentru fiecare persoana/familie care beneficiază de servicii sociale, se întocmește un dosar care trebuie să cuprindă în mod obligatoriu următoarele acte:
Serviciile de consiliere și informare pot fi furnizate pe loc, și fără evaluarea nevoilor persoanei, în funcție de tipul de intervenție. În aceste situații sunt suficiente înregistrarea persoanelor în Registrul de evidență cu menționarea acestui aspect.
Toate aceste instrumente de lucru, cât și modelul contractului de furnizare servicii, criteriile de eligibilitate precizate în Regulamentul de Organizare și Funcționare, se află la sediul serviciului social.
De asemenea, serviciul deține la sediul său un Registru de evidență al beneficiarilor unde sunt trecute: datele de identificare, data nașterii, seria și nr. C.I, adresa.
Fiecare dosar al fiecărui beneficiar conține Fișa beneficiarului, unde sunt trecute: datele de identificare, locul și data nașterii, seria și nr. C.I, CNP, activitatea/sprijinul acordat, data și ora, precum și semnătura personalului și beneficiarului.
Toate aceste documente sunt arhivate la sediul serviciului social.
Tehnician asistenţă socială: Dulea Alexandra
Referent: Dumitrache – Călin Cornelia
Serviciu acordat în comunitate, destinat persoanelor adulte
Procedură proprie privind încetarea acordării serviciilor către beneficiari
Beneficiarii sunt informaţi asupra condiţiilor/situaţiilor de încetare a serviciului.
Serviciile sociale încetează:
Serviciile sociale încetează în următoarele situații:
– Obiectivele stabilite în Planul de intervenţie au fost atinse şi nu este nevoie de revizuirea acestuia;
– Beneficiarul renunţă la intervenţie, în anumite etape ale Planului de intervenție asumat;
– Beneficiarul de servicii sociale nu respectă contractul de furnizare a serviciilor încheiat.
Tehnician asistenţă socială: Dulea Alexandra
Referent: Dumitrache – Călin Cornelia
Serviciu acordat în comunitate, destinat persoanelor adulte
Procedura prin care beneficiarii pot face sesizări și reclamații
Protopopiatul Feteşti– Biroul de Asistență Socială oferă servicii sociale de înaltă calitate. Scopul serviciului este de a găsi soluţii consensuale pentru problemele cu care se confruntă beneficiarii.
Plângerile, reclamaţiile, nemulţumirile sunt privite într-un mod pozitiv, pentru că ne ajută să devenim mai eficienţi în căutarea unor astfel de soluţii, ceea ce înseamnă că oferim explicaţii, corectăm neînţelegerile şi, dacă este necesar, reevaluăm şi îmbunătăţim serviciile oferite.
Dacă există întrebări (neînţelegeri) şi acestea nu au fost lămurite, atunci pot fi urmate, în ordinea de mai jos, procedurile:
Sesizarea va fi soluţionată în termen de 30 zile şi vor fi comunicate:
Tehnician asistenţă socială: Dulea Alexandra
Referent: Dumitrache – Călin Cornelia
Serviciu acordat în comunitate, destinat persoanelor adulte
Procedura privind relația personalului cu beneficiarii
1. Această procedură face referire la toate persoanele angajate în cadrul Serviciului social care vin în contact direct cu beneficiarii.
2.Relațiile personalului cu beneficiarii serviciului social se bazează pe onestitate și confidențialitate.
3. Managerul de caz are obligația de a informa beneficiarul în timp util asupra oricăror modificări intervenite în legătură cu serviciile acordate.
4. În acordarea serviciilor, personalul va respecta principiul autodeterminării, aceasta însemnând că nu decide în numele beneficiarului.
5. Personalul va furniza serviciile sociale beneficiarilor numai în contextual unei relații profesionale contractual și al consimțământului informat al beneficiarului/
reprezentantului legal.
6. Managerul de caz va utiliza un limbaj clar și adecvat pentru a informa beneficiarii serviciilor sociale despre scopul, riscurile și limitele serviciilor, respectiv, alternativele existente, dreptul beneficiarilor de a refuza sau de a rezilia relațiile contractual stabilite, precum și despre perioada pentru care sunt încheiate raporturile contractuale.
7. Personalul va evita conflictele de interese în exercitarea profesiei și va promova o abordare imparțială a situațiilor profesionale.
8. Personalul nu folosește relația profesională cu beneficiarul serviciilor sociale pentru obținerea de avantaje sau alte beneficii de orice natură în interes personal.
9. Personalul se bazează în activitatea profesională pe principiile respectării și apărării intimității beneficiarului, confidențialității acestuia, precum și pe principiul utilizării responsabile a informațiilor obținute în timpul exercitării profesiei sau în legătură cu aceasta.
10. Personalul poate dezvălui informații confidențiale numai cu acordul beneficiarilor sau ai reprezentanților legali ai acestora.
11. Personalul poate dezvălui informații confidențiale fără acordul beneficiarilor în condițiile legii și ale actelor normative adoptate în vederea executării acesteia sau atunci când nedezvăluirea acestora ar pune în pericol viața, integritatea fizică a beneficiarilor sau a altor persoane.
12. Personalul trebuie să păstreze confidențialitatea asupra identității beneficiarilor, atunci când acesta prezintă informații în mass-media, în condițiile legii.
13. Accesul la documentele beneficiarilor este permis profesioniștilor care lucrează în echipa pluridisciplinară, managerilor de caz/ program, precum și altor persoane autorizate în condițiile legii.
14. Personalul nu manifestă față de beneficiarii serviciului social comportamente verbale sau fizice de natură sexuală, menite a fi înțelese ca avansuri sexual sau solicitări de favoruri sexuale.
15. Personalul folosește un limbaj adecvat și respectuos față de beneficiar și evită folosirea termenilor care pot aduce prejudicii persoanelor, grupurilor sau comunităților.
Tehnician asistenţă socială: Dulea Alexandra
Referent: Dumitrache – Călin Cornelia
Serviciu acordat în comunitate, destinat persoanelor adulte
Procedură pentru identificarea, semnalarea și soluționarea cazurilor de abuz și neglijență în rândul propriilor beneficiari
Serviciul social elaborează şi aplică propria procedură privind cazurile de abuz. Se ia în considerare oricare formă de abuz (fizic, psihic, economic) şi orice formă de neglijare a persoanei sau de tratament degradant la care poate fi supus beneficiarul de către personalul serviciului, alţi beneficiari, eventual membri de familie/reprezentanţi legali.
Orice incident deosebit care afectează beneficiarii şi personalul serviciului se consemnează într-un Registru de evidenţă a incidentelor deosebite, disponibil la sediul serviciului.
Incidentele deosebite se notifică familiei beneficiarului/personalului, reprezentantului legal şi organelor de specialitate, în funcţie de natura acestora (afecţiuni acute care necesită serviciile ambulanţei şi/sau internare de urgenţă în spital, accidente, furturi, agresiuni, deces, etc.) în maxim 24 de ore de la constatare.
Identificarea formelor de abuz, neglijare, discriminare șitratament degradant sau inuman:
Se consideră situaţii de abuz următoarele:
Dacă abuzul emoţional este repetitiv şi susţinut duce la afectarea diverselor paliere ale psihicului beneficiarului (de ex. structura de personalitate, afectele, cogniţiile, adaptarea, percepţia) devenind abuz psihologic.
Se consideră situaţii de neglijare următoarele:
individualizat de îngrijire şi asistenţă şi în programul şi orarul activităţilor de către personalul serviciului;
Neglijarea se poate prezenta sub mai multe forme:
Se consideră situaţii de discriminare următoarele:
Se consideră a fi tratament degradant sau inuman:
Procedură:
Semnalarea situaţiilor de abuz, neglijenţă, discriminare, tratament degradant sau inuman asupra beneficiarilor:
Evaluarea şi soluţionarea situaţiilor de abuz, neglijenţă, discriminare, tratament degradant asupra beneficiarului:
– vaverifica pe teren sesizarea primită;
– va intervieva toate părţilor implicate;
– va media, unde este posibil, situaţia creată;
– va recomanda soluţii;
– va întocmi un raport privind situaţia sesizată pe care îl va aduce la cunoştinţa persoanei care a făcut sesizarea și a superiorului ierarhic.
Procedura de notificare a incidentelor/evenimentelor deosebite
a asistat la producerea acestora, va anunţa în cel mai scurt timp superiorul ierarhic.
Tehnician asistenţă socială: Dulea Alexandra
Referent: Dumitrache – Călin Cornelia
Intrați în legătură cu noi!
Strada Competrolului , nr. 35, jud. Călărași, Orașul Lehliu – Gară
0240 640 657