Prima pagină Despre noi Cadru Legal Accesarea serviciului Activități și funcții Documente Media Rapoarte Contact
Serviciu acordat în comunitate, destinate persoanelor adulte
Procedură de accesare a serviciului social
Procedura de accesare a serviciului precizează, după caz: actele necesare, instrumentele de lucru, criteriile de eligibilitate ale beneficiarilor, decizia de accesare a serviciului, modalitatea de încheiere a contractului de furnizare servicii și modelul acestuia.
d)decizia de accesare a serviciului:
Admiterea beneficiarului se realizează prin cererea directă a acestuia sau prin transmiterea/referirea de la alte servicii comunitare.
Cererea sau, după caz, Fișa de semnalare a cazului, se va depune la sediul serviciului social din Fetești, strada Depoului, nr.5, Bl. B 9, Ap.3, unde va fi înregistrată în Registrul de evidentă a solicitanților.
După înregistrare, un profesionist din cadrul serviciului social, realizează evaluarea inițială a solicitantului, completând ulterior Fișa de evaluare inițială.
În cazul aprobării cererii, se va emite o dispoziție de admitere, semnată de către coordonatorul serviciului social. În cazul în care se constată că serviciile oferite nu răspund nevoilor solicitantului, acesta este orientat către servicii corespunzătoare nevoilor sale.
În cazul respingerii cererii, se va comunica acest lucru în scris, persoanei care a formulat cererea, indicându-se motivele respingerii.
Dispoziția de oferire de servicii sau răspunsul de respingere a cererii, vor fi comunicate solicitantului în termen de 5 zile de la data emiterii sale.
În baza dispoziției de admitere, coordonatorul serviciului social, va încheia cu solicitantul un contract de furnizare a serviciilor sociale care se vor acorda acestuia.
Modelul contractului de furnizare a serviciilor sociale este cel aprobat prin Ordinul nr.73/01.03.2005 al Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice.
Pentru fiecare persoana/familie care beneficiază de servicii sociale, se întocmește un dosar care trebuie să cuprindă în mod obligatoriu următoarele acte:
Serviciile de consiliere și informare pot fi furnizate pe loc, și fără evaluarea nevoilor persoanei, în funcție de tipul de intervenție. În aceste situații sunt suficiente înregistrarea persoanelor în Registrul de evidență cu menționarea acestui aspect.
Toate aceste instrumente de lucru, cât și modelul contractului de furnizare servicii, criteriile de eligibilitate precizate în Regulamentul de Organizare și Funcționare, se află la sediul serviciului social.
De asemenea, serviciul deține la sediul său un Registru de evidență al beneficiarilor unde sunt trecute: datele de identificare, data nașterii, seria și nr. C.I, adresa.
Fiecare dosar al fiecărui beneficiar conține Fișa beneficiarului, unde sunt trecute: datele de identificare, locul și data nașterii, seria și nr. C.I, CNP, activitatea/sprijinul acordat, data și ora, precum și semnătura personalului și beneficiarului.
Toate aceste documente sunt arhivate la sediul serviciului social.
LUCRĂTOR SOCIAL,
SPĂTARU MARIA MELANIA
Serviciu acordat în comunitate, destinat persoanelor adulte
Procedură proprie privind încetarea acordării serviciilor către beneficiari
Beneficiarii sunt informaţi asupra condiţiilor/situaţiilor de încetare a serviciului.
Serviciile sociale încetează:
Serviciile sociale încetează în următoarele situații:
– Obiectivele stabilite în Planul de intervenţie au fost atinse şi nu este nevoie de revizuirea acestuia;
– Beneficiarul renunţă la intervenţie, în anumite etape ale Planului de intervenție asumat;
– Beneficiarul de servicii sociale nu respectă contractul de furnizare a serviciilor încheiat.
LUCRĂTOR SOCIAL,
SPĂTARU MARIA MELANIA
Serviciu acordat în comunitate, destinat persoanelor adulte
Procedura prin care beneficiarii pot face sesizări și reclamații
Protopopiatul Feteşti– Biroul de Asistență Socială oferă servicii sociale de înaltă calitate. Scopul serviciului este de a găsi soluţii consensuale pentru problemele cu care se confruntă beneficiarii.
Plângerile, reclamaţiile, nemulţumirile sunt privite într-un mod pozitiv, pentru că ne ajută să devenim mai eficienţi în căutarea unor astfel de soluţii, ceea ce înseamnă că oferim explicaţii, corectăm neînţelegerile şi, dacă este necesar, reevaluăm şi îmbunătăţim serviciile oferite.
Dacă există întrebări (neînţelegeri) şi acestea nu au fost lămurite, atunci pot fi urmate, în ordinea de mai jos, procedurile:
Sesizarea va fi soluţionată în termen de 30 zile şi vor fi comunicate:
LUCRĂTOR SOCIAL,
SPĂTARU MARIA MELANIA
Serviciu acordat în comunitate, destinat persoanelor adulte
Procedura privind relația personalului cu beneficiarii
2.Relațiile personalului cu beneficiarii serviciului social se bazează pe onestitate și confidențialitate.
5.Personalul va furniza serviciile sociale beneficiarilor numai în contextual unei relații profesionale contractual și al consimțământului informat al beneficiarului/
reprezentantului legal.
6.Managerul de caz va utiliza un limbaj clar și adecvat pentru a informa beneficiarii serviciilor sociale despre scopul, riscurile și limitele serviciilor, respectiv, alternativele existente, dreptul beneficiarilor de a refuza sau de a rezilia relațiile contractual stabilite, precum și despre perioada pentru care sunt încheiate raporturile contractuale.
7.Personalul va evita conflictele de interese în exercitarea profesiei și va promova o abordare imparțială a situațiilor profesionale.
9.Personalul se bazează în activitatea profesională pe principiile respectării și apărării intimității beneficiarului, confidențialității acestuia, precum și pe principiul utilizării responsabile a informațiilor obținute în timpul exercitării profesiei sau în legătură cu aceasta.
LUCRĂTOR SOCIAL
SPĂTARU MARIA MELANIA
Serviciu acordat în comunitate, destinat persoanelor adulte
Procedură pentru identificarea, semnalarea și soluționarea cazurilor de abuz și neglijență în rândul propriilor beneficiari
Serviciul social elaborează şi aplică propria procedură privind cazurile de abuz. Se ia în considerare oricare formă de abuz (fizic, psihic, economic) şi orice formă de neglijare a persoanei sau de tratament degradant la care poate fi supus beneficiarul de către personalul serviciului, alţi beneficiari, eventual membri de familie/reprezentanţi legali.
Orice incident deosebit care afectează beneficiarii şi personalul serviciului se consemnează într-un Registru de evidenţă a incidentelor deosebite, disponibil la sediul serviciului.
Incidentele deosebite se notifică familiei beneficiarului/personalului, reprezentantului legal şi organelor de specialitate, în funcţie de natura acestora (afecţiuni acute care necesită serviciile ambulanţei şi/sau internare de urgenţă în spital, accidente, furturi, agresiuni, deces, etc.) în maxim 24 de ore de la constatare.
Identificarea formelor de abuz, neglijare, discriminare șitratament degradant sau inuman:
Se consideră situaţii de abuz următoarele:
Dacă abuzul emoţional este repetitiv şi susţinut duce la afectarea diverselor paliere ale psihicului beneficiarului (de ex. structura de personalitate, afectele, cogniţiile, adaptarea, percepţia) devenind abuz psihologic.
Se consideră situaţii de neglijare următoarele:
1.încălcarea obligaţiilor prevăzute în Contractul de acordare a serviciilor, Planul
individualizat de îngrijire şi asistenţă şi în programul şi orarul activităţilor de către personalul serviciului;
2.indiferenţa faţă de nevoile beneficiarului;
3.nerespectarea obligaţiilor prevăzute în Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Serviciului social de către personalul serviciului.
Neglijarea se poate prezenta sub mai multe forme:
Se consideră situaţii de discriminare următoarele:
1.atitudine discriminatorie în acordarea serviciilor, în funcţie de sex, etnie, naţionalitate, religie, situaţie materială;
2.refuzul acordării serviciilor, în funcţie de sex, etnie, naţionalitate, religie, situaţiematerială.
Se consideră a fi tratament degradant sau inuman:
1.acel tratament de natură să provoace grave suferinţe mentale ori fizice ce nu se pot justifica, de a umili în mod grav individul, de a produce sentimente de teamă,
îngrijorare, de a-i înfrânge rezistenţa fizică ori morală.
Procedură:
3.Serviciul social promoveazăși aplică măsuri deprotejare a beneficiarilor împotriva oricărei forme de intimidare,abuz,neglijare, exploatare, tratament inuman sau degradant.
4.Atât angajații cât și beneficiarii/aparținătorii acestora sunt informați în sesiuni anuale de instruire privind recunoașterea și semnalarea acestor forme de abuz.Informarea beneficiarilor se va realiza prin distribuirea de materiale informative.
5.Totodata, angajații serviciului social și beneficarii/aparținătorii acestora sunt informați asupra faptului că esteinterzisă cu desăvârșire săvârșirea oricărei forme de abuz asupra beneficiarilor.
Semnalarea situaţiilor de abuz, neglijenţă, discriminare, tratament degradant sau inuman asupra beneficiarilor:
1.Semnalarea situaţiilor de abuz, neglijenţă, discriminare, tratament degradant sau inuman se face de către persoana vizată, reprezentantul legal, managerul de caz, persoanalul de îngrijire sau orice altă persoană care observă existenţa acestor situaţii sau a unui abuz.
2.. Sesizarea poate fi făcută în mod direct (la sediul serviciului social), telefonic sau electronic (pe adresa de e-mail).
3.Serviciul social are la sediu un Registru de evidență a cazurilor de abuz săvârșite asupra beneficiarilor.
4.Beneficiarii/reprezentanții legali ai acestuia, personalul care are suspiciunea sau identifică situații de abuz din partea altor angajați ai serviciului social sau din partea unor persoane din familia sau cercul de cunoștințe al beneficiarului, este obligat a le semnala coordonatorului serviciului socialși a leînscrie în acest registru.
Evaluarea şi soluţionarea situaţiilor de abuz, neglijenţă, discriminare, tratament degradant asupra beneficiarului:
1.Coordonatorul serviciului social consultă zilnic Registrul de evidență a cazurilor de abuz săvârșite asupra beneficiarilor și în situația în care este înregistrată o sesizare privind un abuz, acesta:
– vaverifica pe teren sesizarea primită;
– va intervieva toate părţilor implicate;
– va media, unde este posibil, situaţia creată;
– va recomanda soluţii;
– va întocmi un raport privind situaţia sesizată pe care îl va aduce la cunoştinţa persoanei care a făcut sesizarea și a superiorului ierarhic.
2.În funcție de natura și gravitatea abuzului sesizat și a dovezilorexistente, reprezentantul serviciului social va înștiința, în termen de maxim 48 de ore de la data primirii notei de constatare, instituțiile abilitate în soluționarea acestor probleme (SPAS, DGASPC, Politie) din raza teritorială a serviciului pentru analizarea situației și găsirea unei rezolvărifavorabile beneficiarului abuzat.
3.În situația în care abuzul raportat a fost săvârșit de un angajat al serviciului social,reprezentantul serviciului social, în funcție de tipul și gravitatea abuzului, va purcede la suspendarea activității anagajatul respectiv până la soluționarea reclamației, ca primă masură de precauție.
4.Serviciile vor fi oferite în continuare beneficiarului abuzat de către un alt angajat din cadrulserviciului.
Procedura de notificare a incidentelor/evenimentelor deosebite
a asistat la producerea acestora, va anunţa în cel mai scurt timp superiorul ierarhic.
LUCRĂTOR SOCIAL
SPĂTARU MARIA MELANIA
Intrați în legătură cu noi!
Strada Călărași, nr. 381, jud. Ialomița, Municipiul Fetești
0766 954 644