Regulament

REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE

 

(ROF)

 

 

 

Capitolul I. Dispoziţii generale.

 

Capitolul II. Structura organizatoricã. Atribuţii şi responsabilitãţi ale structurilor de conducere.

 

Capitolul III. Dispoziţii tranzitorii şi finale

 

 

 

 

 

CAPITOLUL I

 

 

 

DISPOZIŢII GENERALE

 

 

 

Art. 1. – Centrul de consiliere şi sprijin pentru familiile aflate în dificultate, denumit în continuare centru, este organizat ca şi componentă funcţională în structura Episcopiei Sloboziei şi Călăraşilor, în cadrul Sectorului Social – Misionar, fără personalitate juridică, având sediul în Slobozia, Str. Episcopiei, nr. 2-3, judeţul Ialomiţa.

 

Art. 2. Dispoziţiile prezentului Regulament se aplicã în totalitate tuturor angajaţilor Centrul de Consiliere şi Sprijin pentru Familiile aflate în Dificultate, precum şi voluntarilor care desfãşoarã activitaţi în cadrul centrului .

 

Art. 3. Prezentul Regulament este adoptat în cadrul şedinţei de adunare de către echipa de implementare a proiectului al Centrului de Consiliere şi Sprijin pentru Familiile aflate în Dificultate.

 

 

 

CAPITOLUL II

 

 

 

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ

 

 

 

Art. 4. Structura orientativă a personalului Centrului de consiliere şi sprijin pentru familiiele aflate în dificulatate este formată din următoarele categorii:

 

  • a) personal de conducere – manager proiecte, coordonator centru;

 

  • b) personal de specialitate – psiholog, asistent social, asistent socio-medical.

 

Art. 5. – (1) Coordonarea, îndrumarea şi controlul activităţii curente sunt asigurate de către coordonatorul centrului

 

(2) În situaţia în care coordonatorul centrului este temporar indisponibil atribuţiile acestuia sunt preluate de către un membru desemnat de către acesta, cu avizul consilierului social al Sectorului Social-Misionar.

 

Art. 6. (1) Coordonatorul centrului asigură conducerea acestuia şi răspunde de buna funcţionare şi de îndeplinirea atribuţiilor care revin acestui serviciu.

 

(2) coordonatorul centrului îndeplineşte, în condiţiile legii, următoarele atribuţii principale:

 

  • a) desfăşoară activităţi pentru promovarea imaginii centrului în comunitate;

 

  • b) asigură, în cadrul serviciului, promovarea principiilor şi normelor prevăzute de legislaţia vigoare cu privire la drepturile beneficiarului; ia în considerare şi analizează orice sesizare care îi este adresată, referitoare la încălcări ale drepturilor beneficiarului în cadrul serviciului pe care îl conduce;

 

  • c) se asigură că întregul personal este calificat şi pregătit corespunzător, conştient de responsabilităţile care îi revin prin fişa postului şi capabil să lucreze în echipă;

 

  • d) răspunde de calitatea activităţilor desfăşurate de personalul din cadrul serviciului şi dispune, în limita competenţei, măsuri de organizare care să conducă la îmbunătăţirea acestor activităţi sau, după caz, formulează propuneri în acest sens;

 

  • d) asigură coordonarea, îndrumarea şi controlul activităţilor desfăşurate de personalul centrului şi propune organului competent sancţiuni disciplinare pentru salariaţii care nu îşi îndeplinesc în mod corespunzător atribuţiile;

 

  • e) organizează activitatea personalului şi asigură respectarea timpului de lucru şi a regulamentului de organizare si funcţionare;

 

  • f) colaborează cu Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţie a Copilului, Asociaţia Socio-Culturală Matei Basarab şi cu alte instituţii publice şi private cu atribuții în domeniul social;

 

  • g) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute în fişa postului sau care i-au fost delegate în mod expres.

 

Art. 7. Coordonatorul centrului organizează zilnic, săptămânal sau ori de câte ori se impune întâlniri, consultări cu angajaţii pentru reglementarea problemelor curente şi pentru găsirea unor soluţii de îmbunătăţire a calităţii îngrijirii persoanelor asistate. El asigură coerenţa practicilor şi a acţiunilor din unitate în concordanţă cu scopul şi cu obiectivele acesteia.

 

Art. 8. Centrul de Consiliere şi Sprijin pentru Familiile aflate în Dificultate poate angaja personal, conform prevederilor legale.

 

Art. 9. Angajaţii Centrului de Consiliere şi Sprijin pentru Familiile aflate în Dificultate au obligaţia de a respecta prevederile Statutului BOR, Regulamentului de Organizare şi Funcţionare, Regulamentului de Ordine Interioarã, precum şi toate politicile şi procedurile interne de organizare şi funcţionare.

 

 

 

 

 

CAPITOLUL III

 

DISPOZIŢII TRANZITORII ŞI FINALE

 

 

 

Art. 10. – (1) Personalului centrului îi sunt aplicabile prevederile Codului Muncii (Legea nr. 53/2003), cu modificările şi completările ulterioare, precum şi prevederile celorlalte acte normative în vigoare care guvernează raporturile de muncă.

 

Art. 11. – (1) Atribuţiile şi responsabilităţile centrului vor fi stabilite prin Regulamentul de ordine interioară.

 

(2) Atribuţiile coordonatorului de centru şi ale personalului centrului sunt prevăzute în fişa postului şi sunt în conformitate cu responsabilităţile şi competenţele specifice.

 

(3) Personalul centrului are obligaţia să manifeste solicitudine şi afectivitate în relaţiile cu beneficiarii, precum şi îndatorirea de a-şi exercita cu operativitate şi eficienţă atribuţiile stabilite prin fişa postului.

 

(4) Nerespectarea confidenţialităţii, informaţiilor care le obţin în exercitarea atribuţiilor de serviciu, pretinderea/primirea de foloase necuvenite ori solicitarea unor servicii pentru exercitarea corespunzătoare a acestor atribuţii, atrage pe lângă sancţiunile prevăzute de lege şi încetarea imediată a raporturilor de muncă, pentru cei vinovaţi.

 

Art. 12. – (1) Prezentul regulament este armonizat în baza prevederilor regulamentului cadru specific fiecărui tip de centru.

 

(2) Prezentul regulament se completează sau se modifică cu prevederile legislaţiei în vigoare care reglementează acest domeniu de activitate.

 

(4) Prevederile prezentului regulament, vor fi aduse la cunoştinţă, atât beneficiarilor, cât şi personalului, având obligaţia de a-l cunoaşte şi de a-l aplica întocmai.

 

         

 

 

 

Coordonator centru,        

 

 

 

REGULAMENTUL DE ORDINE INTERIOARÃ

 

(ROI)

 

 

 

 

 

Introducere

 

 

 

Capitolul I. Dispoziţii generale.

 

Capitolul II. Drepturile şi obligaţiile structurilor de conducere.

 

Capitolul III. Drepturile şi obligaţiile angajaţilor.

 

Capitolul IV. Organizarea timpului de lucru.

 

Capitolul V. Sancţiuni disciplinare.

 

Capitolul VI. Dispoziţii finale.

 

 

 

INTRODUCERE

 

 

 

Prezentul Regulament de ordine interioarã (ROI) stabileste cadrul general privind disciplina muncii în  cadul Centrului de consiliere şi sprijin pentru familiile aflate în dificultate, ca o necesitate evidentã pentru derularea, în condiţii optime, a activitãţii interne a centrului.

 

Prezentul Regulament intern a fost întocmit în baza urmãtoarelor acte normative:

 

  • Codul Muncii, Legea nr. 53/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;

 

  • Legea nr. 319/2006 privind securitatea şi sãnãtatea în muncã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;

 

  • Regulamentul de organizare şi funcţionare al Centrului de consiliere şi sprijin pentru familiile aflate în dificultate;

 

  • Codul Etic al Centrului de consiliere şi sprijin pentru familiile aflate în dificultate.

 

  • Statutul de organizare şi funcţionare al BOR.

 

 

 

CAPITOLUL I

 

 

 

DISPOZITII GENERALE

 

 

 

Art. 1 Prevederile prezentului Regulament de ordine interioarã se aplicã angajaţilor Centrului de consiliere şi sprijin pentru familiile aflate în dificultate, indiferent de forma şi durata contractului de muncã încheiat, ori de funcţia pe care o îndeplinesc.

 

Art. 2 Angajaţii centrului sunt obligaţi sã respecte regulile de disciplina şi protecţia muncii, precum şi de comportare, cuprinse în prezentul ROI.

 

Art. 3 În cadrul Centrului de consiliere şi sprijin pentru familiile aflate în dificultate este interzisã orice formã de discriminare pe motive de sex, vârstã, apartenenţã naţionalã, rasã, culoare, etnie, religie, opţiune politicã, origine socialã, handicap, situaţie sau responsabilitate familialã.

 

Pentru munca egalã sau de valoare egalã este interzisã orice discriminare bazatã pe criteriul de sex cu privire la toate elementele şi condiţiile de remunerare.

 

 

 

 

 

 

 

CAPITOLUL II

 

 

 

DREPTURILE ŞI OBLIGATIILE STRUCTURILOR DE CONDUCERE

 

 

 

Art. 4 Managementul în Centrul de consiliere şi sprijin pentru familiile aflate în dificultate este exercitat pe niveluri de conducere potrivit celor prevãzute prin Statut şi Regulamentul de organizare şi funcţionare a centrului, şi are urmãtoarele obligaţii:

 

(1) Sã asigure cadrul legal de angajare a personalului, în acord cu prevederile legale în vigoare (Codul Muncii, Contractul colectiv de muncã la nivel naţional), prin încheierea contractului de muncã în formã scrisã.

 

(2)  Sã solicite la angajare, iar persoana interesatã sã prezinte, urmãtoarele:

 

  • buletinul/cartea de identitate;

 

  • certificatul de naştere;

 

  • carnetul de muncã, completat la zi ori, în lipsa acestuia, o declaraţie din care sã rezulte cã solicitantul nu a mai fost încadrat în muncã/l-a pierdut, în acest ultim caz facând şi dovada corespunzãtoare;

 

  • actele din care sã rezulte cã are studiile, respectiv calificarea, cerute pentru funcţia/meseria ce urmeazã a o exercita;

 

  • curriculum vitae, cuprinzând datele biografice şi profesionale.

 

(3)  Sã asigure întocmirea şi semnarea contractului individual de muncã

 

(4)  Sã asigure formarea continuã a angajaţilor centrului.

 

(5)  Sã asigure angajaţilor timpul de odihnã conform legii şi prevederilor prezentului ROI.

 

(6)  Sã plãteascã toate contribuţiile şi impozitele aflate în sarcina sa, precum şi sã reţinã şi sã vireze contribuţiile şi impozitele datorate de salariaţi, în condiţiile legii.

 

(7)  Sã plãteascã drepturile salariale ale angajaţilor lunar.

 

(8) Sã elibereze, la cerere, toate documentele care atestã calitatea de salariat a solicitantului;

 

(9) Sã asigure confidenţialitatea datelor contractuale şi cu caracter personal ale salariaţilor;

 

(10) Sã respecte Codul Etic al  centrului.

 

Art. 5 Angajatorul are urmãtoarele drepturi, corelative obligaţiilor salariaţilor:

 

(1) sã stabileascã modul de organizare şi funcţionare a centrului;

 

(2) sã stabileascã atribuţiile corespunzãtoare pentru fiecare salariat.

 

 

 

 

 

 

 

CAPITOLUL III

 

 

 

DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE ANGAJAŢILOR

 

 

 

Art. 6 Angajaţii au, pe timpul desfãşurãrii raporturilor de muncã, urmãtoarele obligaţii:

 

(1) Sã cunoascã şi sã aducã la îndeplinire prevederile contractului de muncã, ale fişei postului, ale Regulamentului de organizare şi funcţionare, ale Codului Etic şi ale prezentului ROI.

 

(2) Sã respecte programul de lucru şi sã foloseascã integral timpul de muncã pentru îndeplinirea corespunzãtoare a atribuţiilor de serviciu.

 

(3) Sã participe, la solicitarea angajatorului, la toate evenimentele importante ale activitãţii derulate de cãtre centru.

 

(4) Sã respecte reglementãrile privind pãstrarea secretului de serviciu şi pe cele referitoare la documentele, datele sau informaţiile, altele decât cele de interes public, precum şi cele referitoare la datele contractuale angajat-angajator.

 

(5) Sã înştiinţeze şeful ierarhic de îndatã ce au luat cunoştinţã de existenţa unor nereguli, abateri, greutãţi sau lipsuri în legaturã cu locul lor de muncã, propunând şi soluţii de remediere, pe cât posibil.

 

(6) Sã realizeze sarcinile ce decurg din funcţiile/posturile deţinute şi sã rãspundã de îndeplinirea lor la termenele şi în condiţiile stabilite.

 

 

 

 

 

CAPITOLUL IV

 

 

 

ORGANIZAREA TIMPULUI DE LUCRU

 

 

 

Art. 7 Programul de lucru al angajaţilor Centrului de consiliere şi sprijin pentru familiile aflate în dificultate se stabileşte conform reglementarilor legislative în vigoare, în funcţie de necesitãţile privind realizarea programelor de activitate ale tuturor locurilor de muncã în condiţii de eficienţã.

 

Art. 8 Durata normalã a timpului de muncã este de opt (8) ore pe zi, patruzeci (40) de ore pe sãptãmânã, realizate prin sãptãmâna de lucru de cinci (5) zile.

 

Art. 9 Evidenţa prestãrii muncii se ţine pe baza Foii colective de prezenţă , întocmită de coordonatorul centrului și vizată de consilierul social al Sectorului Social-Misionar din cadrul Episcopiei Sloboziei și Călărașilor.

 

 

 

 

 

CAPITOLUL V

 

 

 

SANCŢIUNI DISCIPLINARE

 

 

 

Art. 10 Abaterea disciplinarã este o faptã în legãturã cu munca şi care constã într-o acţiune sau inacţiune sãvârşitã cu vinovãţie de cãtre salariat, prin care acesta a încãlcat normele legale, ROI, contractul individual de muncã sau contractul colectiv de muncã aplicabil, ordinele şi dispoziţiile legale ale conducãtorilor ierarhici.

 

Rãspunderea penalã, administrativã sau materialã nu exclude rãspunderea disciplinarã pentru fapta savârşitã dacã prin aceasta s-au încãlcat şi obligaţii de muncã.

 

Art. 11 Sancţiunile disciplinare ce pot fi aplicate angajaţilor, în raport cu gravitatea abaterilor, sunt:

 

  • a) avertismentul scris;

 

  • b) suspendarea/închiderea contractului individual de muncã.

 

Art. 12 Concedierea pentru motive care ţin de persoana salariatului poate fi dispusã şi în cazul în care salariatul nu corespunde profesional locului de muncã în care este încadrat.

 

 

 

 

 

CAPITOLUL VI

 

 

 

DISPOZIŢII FINALE

 

 

 

Art.13 Prezentul ROI este aprobat de cãtre personalul de conducere al Centrului de consiliere şi sprijin pentru familiile aflate în dificultate.

 

Art. 14  ROI poate fi modificat, potrivit procedurii prevãzute pentru întocmirea lui, ori de câte ori necesitãţile de organizare şi disciplina muncii din Centrul de consiliere şi sprijin pentru familiile aflate în dificultate o cer.

 

Art. 15  Prezentul ROI intrã în vigoare la data de________________.

 

 

 

                              

 

 

Date de contact

Intrați în legătură cu noi!

Adresă

Str. Episcopiei, nr. 2, Slobozia, jud. Ialomița

Telefon

0243.231.154

Email

ascmb_slobozia@yahoo.com