REGULAMENT DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE

CENTRUL DE CONSILIERE ȘI SPRIJIN – Serviciu social acordat în comunitate persoanelor adulte

 

 

ARTICOLUL 1

Definiție

Regulamentul de organizare şi funcţionare este un document propriu al serviciului social ,,CENTRU DE CONSILIERE ȘI SPRIJIN – Serviciu social acordat în comunitate persoanelor adulte” aprobat prin decizia furnizorului Protopopiatul Călărași nr. 702/23.06.2016 înfiinţat în vederea asigurării funcţionării acestuia cu respectarea standardelor minime de calitate aplicabile şi a asigurării accesului persoanelor beneficiare la informaţii privind condiţiile de accesare, serviciile oferite etc.

 

ARTICOLUL 2

Identificarea serviciului social

Serviciul social ,,CENTRU DE CONSILIERE ȘI SPRIJIN – Serviciu social acordat în comunitate persoanelor adulte”, având cod serviciu social 8899 CZ-PN-V, este înființat și administrat de furnizorul Protopopiatul Călărași, acreditat conform Certificatului de acreditare seria AF nr. 000259, CUI 5649425 cu sediul în Călărași, str. Pompieri, nr. 26.

Conform Clasificării activităţilor din economia naţională – CAEN, activitatea se încadrează la codul 8899: Alte activităţi de asistenţă socială, fără cazare.

ARTICOLUL 3

Scopul serviciului social

Scopul serviciului social ,,CENTRU DE CONSILIERE ȘI SPRIJIN – Serviciu social acordat în comunitate persoanelor adulte” este de a îmbunătăți calitatea vieții beneficiarilor, de a responsabiliza şi implica comunitatea, precum şi principalii factori interesaţi, la dezvoltarea comunitară, la prevenirea, diminuarea sau înlăturarea consecinţelor unor evenimente care prezintă riscuri sociale asupra condiţiilor de viaţă ale familiilor beneficiare, dar și prevenirea și depășirea situațiilor de dificultate din cadrul comunității.

Serviciul social se adresează exclusiv categoriilor de beneficiari ale căror nevoi pot fi soluționate prin următoarele activități:

  • Informare și consiliere socială;
  • Diagnoză socială, elaborare plan de intervenție, îndrumare către alte servicii, management de caz, monitorizare cazuri sociale, supervizare activități de asistență socială;
  • Activități de identificare a nevoii sociale individuale, familiale și de grup;
  • Activități de socializare și de petrecere a timpului liber;
  • Acte de caritate: colectare, depozitare și distribuire de alimente, ajutoare materiale și financiare.

ARTICOLUL 4

Cadrul legal de organizare și funcționare

(1) Serviciul social ,,CENTRU DE CONSILIERE ȘI SPRIJIN – Serviciu social acordat în comunitate persoanelor adulte” funcţionează cu respectarea prevederilor cadrului general de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale reglementat de Legea nr. 292/2011, cu modificările ulterioare, precum și a unor legi speciale:

– Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale;

– Legea nr.116/2002 privind prevenirea și combaterea marginalizării sociale;

– Legea nr.466/04.11. 2004 privind Statutul asistentului social, cu modificările și completările ulterioare;

– Legea nr. 276/24.12. 2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat;

– Hotărârea nr.1375/04.10.2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare unitară a dispozițiilor legale privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români;

– Hotărârea  nr. 118/19.02.2014 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale;

– Hotărârea nr. 867/14.10.2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum și a regulamentelor – cadru de organizare și funcționare a serviciilor sociale;

– Hotărârea nr.383/2015 pentru aprobarea Strategiei naționale privind incluziunea socială și reducerea sărăciei pentru perioada 2015-2020 și a planului strategic de acțiuni pentru perioada 2015-2020;

– Statutul pentru Organizarea și Funcționarea Bisericii Ortodoxe Române;

– Regulamentul de Organizare și Funcționare a Sistemului de Asistență Socială în Biserica Ortodoxă Română.

 

(2) Standardul minim de calitate aplicabil:  Ordinul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice nr. 29/03.01.2019, anexa nr.7 :” Standardele minime de calitate pentru serviciile sociale acordate în comunitate și pentru serviciile sociale acordate în sistem integrat cu alte servicii de interes general destinate persoanelor adulte ”.

(3) Serviciul social ,,CENTRU DE CONSILIERE ȘI SPRIJIN – Serviciu social acordat în comunitate persoanelor adulte” este înființat prin Decizia furnizorului privat Protopopiatul Călărași nr. 702/23.06.2016.

 

ARTICOLUL 5

PRINCIPIILE care stau la baza acordării serviciului social

 

  • Serviciul social ,,CENTRU DE CONSILIERE ȘI SPRIJIN – Serviciu social acordat în comunitate persoanelor adulte” se organizează şi funcţionează cu respectarea principiilor generale care guvernează sistemul naţional de asistenţă socială, precum şi cu principiile specifice care stau la baza acordării serviciilor sociale prevăzute în legislaţia specifică, în convenţiile internaţionale ratificate prin lege şi în celelalte acte internaţionale în materie la care România este parte, precum şi în standardele minime de calitate aplicabile.
  • Principiile specifice care stau la baza prestării serviciului social ,,CENTRU DE CONSILIERE ȘI SPRIJIN – Serviciu social acordat în comunitate persoanelor adulte” sunt următoarele:
  1. funcţionarea în regim de intervenţie imediată, nefiind necesară încheierea contractului de furnizare de servicii;
  2. intervenţia integrată;
  3. flexibilitatea organizării serviciului în locul unde este necesară intervenţia;
  4. posibilitatea prestării serviciilor fără evaluarea nevoilor persoanei, în funcţie de tipul de intervenţie, fiind suficientă înregistrarea persoanelor în registrul de evidenţă sau în liste de prezenţă;
  5. promovarea unei imagini pozitive în comunitate a categoriilor de persoane vulnerabile sau aflate în situaţii de dificultate;
  6. promovarea comportamentului civic şi asumarea responsabilităţii sociale de către toţi actorii sociali, în vederea prevenirii situaţiilor de risc;
  7. respectarea şi promovarea cu prioritate a interesului persoanei beneficiare;
  8. protejarea şi promovarea drepturilor persoanelor beneficiare în ceea ce priveşte egalitatea de şanse şi tratament, participarea egală, autodeterminarea, autonomia şi demnitatea personală şi întreprinderea de acţiuni nediscriminatorii şi pozitive cu privire la persoanele beneficiare;
  9. încurajarea iniţiativelor individuale ale persoanelor beneficiare şi a implicării active a acestora în soluţionarea situaţiilor de dificultate;
  10. asigurarea unei intervenţii profesioniste, prin echipe pluridisciplinare şi asigurarea confidenţialităţii şi a eticii profesionale;
  11. primordialitatea responsabilităţii persoanei, familiei cu privire la dezvoltarea propriilor capacităţi de integrare socială şi implicarea activă în soluţionarea situaţiilor de dificultate cu care se pot confrunta la un moment dat;
  12. promovarea relaţiilor de colaborare cu serviciul public de asistenţă socială, precum şi cu toţi actorii sociali.

 

ARTICOLUL 6

Beneficiarii serviciilor sociale

(1) Beneficiarii serviciilor sociale acordate de serviciul social ,,CENTRU DE CONSILIERE ȘI SPRIJIN – Serviciu social acordat în comunitate persoanelor adulte”  sunt:

  1. a) familii vulnerabile: în risc de dezintegrare; monoparentale;
  2. b) familii în risc de sărăcie și excluziune socială: venituri reduse.

(2) Condiţiile de accesare a serviciilor:

,,CENTRUL DE CONSILIERE ȘI SPRIJIN – Serviciu social acordat în comunitate persoanelor adulte”  ”:

  • Elaborează şi aplică o procedură proprie de accesare a serviciului;
  • Ține evidenţa beneficiarilor și înregistrează beneficiarii într-un Registru de evidenţă a beneficiarilor;
  • Asigură arhivarea documentelor de evidenţă a beneficiarilor;
  • Elaborează şi utilizează o procedură proprie privind încetarea acordării serviciilor către beneficiar.

 

Procedura de accesare a serviciului precizează, după caz: actele necesare, instrumentele de lucru, criteriile de eligibilitate ale beneficiarilor, decizia de accesare a serviciului, modalitatea de încheiere a contractului de furnizare servicii și modelul acestuia.

 

  1. a) acte necesare:
  • cererea pentru acordarea de servicii sociale;
  • copii după acte de identitate (B.I sau C.I, certificat de naștere, certificat de căsătorie etc.);
  • copii după acte medicale care să ateste starea de sănătate;
  • certificat de încadrare în grad de dizabilitate;
  • acte care să ateste situația veniturilor familiei (adeverință de salariat, cupon de pensie DGASPC Călărași, Casa Județeană de Pensii, etc.);
  • orice alt act, la solicitarea personalului de specialitate, necesar acordării de servicii
  1. b) instrumente utilizate de asistentul social la evaluarea cazului social și întocmirea dosarului social în vederea asistării:
  • fișa de identificare a cazului
  • fișa de evaluare inițială
  • fișa de deschidere a cazului
  • fișa beneficiarului
  • dispoziție de includere în serviciu social
  • raportul de anchetă socială din care să reiasă situația socio-economică a familiei
  • contractul de furnizare a serviciilor sociale
  • planul personalizat de intervenție
  • chestionar pentru măsurarea gradului de satisfacție a beneficiarului
  • raportul de monitorizare/evaluare a cazului
  • fișa de închidere a cazului
  • dispoziție de excludere din serviciu social
  • raportul de monitorizare post-servicii
  1. c) criterii de eligibilitate ale beneficiarilor:
  • familii aflate în dificultate, cu venituri reduse
  1. d) decizia de accesare a serviciului:

Admiterea beneficiarului se realizează prin cererea directă a acestuia sau prin transmiterea/referirea de la alte servicii comunitare.

Cererea sau, după caz, Fișa de semnalare a cazului, se va depune la sediul serviciului social din Călărași, str. Pompieri, nr. 26, jud. Călărași, unde va fi înregistrată în Registrul de evidență a solicitanților.

Personalul serviciului social înregistrează beneficiarii într-un registru de evidenţă a beneficiarilor în care menţionează: numele şi prenumele beneficiarului, data naşterii, seria şi numărul cărţii de identitate, adresa de domiciliu/rezidenţă, data şi ora la care a fost accesat serviciul (sau s-a efectuat intervenţia/s-a acordat măsura de sprijin), activitatea desfăşurată sau tipul de intervenţie/de suport acordat, semnătura beneficiarului.

După înregistrare, un profesionist din cadrul serviciului social, realizează evaluarea inițială a solicitantului, completând ulterior Fișa de evaluare inițială.

În cazul aprobării cererii, se va emite o dispoziție de admitere, semnată de către coordonatorul serviciului social.

În cazul în care se constată că serviciile oferite nu răspund nevoilor solicitantului, acesta este orientat către servicii corespunzătoare nevoilor sale.

În cazul respingerii cererii, se va comunica acest lucru în scris, persoanei care a formulat cererea, indicându-se motivele respingerii.

Dispoziţia de oferire de servicii sau răspunsul de respingere a cererii, vor fi comunicate solicitantului în termen de 5 zile de la data emiterii sale.

 

  1. e) modalitatea de încheiere a contractului de furnizare de servicii şi modelul acestuia:

În baza dispoziției de admitere, coordonatorul serviciului social va încheia cu solicitantul un contract de furnizare a serviciilor sociale.

Modelul contractului de furnizare a serviciilor sociale este cel aprobat prin Ordinul nr.73/01.03.2005 al Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice.

Un exemplar al procedurii de accesare a serviciului, pe suport de hârtie, cât și modelul contractului de furnizare servicii sunt disponibile la sediului serviciului social.

Serviciile de consiliere și informare pot fi furnizate pe loc, şi fără evaluarea nevoilor persoanei, în funcţie de tipul de intervenţie. În aceste situații sunt suficiente înregistrarea persoanelor în Registrul de evidenţă cu menționarea acestui aspect.

Pentru beneficiarii cu care s-au încheiat contracte de furnizare de servicii sociale, personalul serviciului întocmeşte un Registru separat de evidenţă a beneficiarilor în care menţionează: numele şi prenumele beneficiarului, vârsta acestuia, numărul contractului de furnizare servicii şi data încheierii acestuia.

Registrul/registrele de evidenţă a beneficiarilor sunt disponibile la sediul serviciului social, precum şi contractele de furnizare de servicii în original.

Registrele de evidenţă a beneficiarilor şi contractele de furnizare servicii se arhivează la sediul serviciului social pe o perioadă prevăzută în Nomenclatorul arhivistic al furnizorului, confirmat de Comisia de Selecţionare din cadrul Serviciului Judeţean al Arhivelor Naţionale.

Serviciul social întocmeşte o listă a Registrelor de evidenţă a beneficiarilor şi a contractelor de furnizare servicii arhivate, pe suport de hârtie sau electronic. În listă se înregistrează numărul registrului de evidenţă a beneficiarilor şi/sau numărul contractului de furnizare servicii şi data arhivării acestora.

 

 (3) Condiţii de încetare a serviciilor

 

Serviciul social înființat elaborează şi utilizează o procedură proprie privind încetarea acordării serviciilor către beneficiar (prin decizia unilaterală a beneficiarului, prin decizia furnizorului serviciului, prin acordul ambelor părţi etc.).

Beneficiarii sunt informaţi asupra condiţiilor/situaţiilor de încetare a serviciului.

Serviciile sociale încetează în următoarele situații:

– Obiectivele stabilite în Planul de intervenţie au fost atinse şi nu este nevoie de revizuirea acestuia;

– Beneficiarul renunţă la intervenţie, în anumite etape ale Planului de intervenție asumat;

– Beneficiarul de servicii sociale nu respectă contractul de furnizare a serviciilor încheiat;

– Beneficiarii sunt informați asupra condițiilor/situațiilor de încetare a serviciilor.

Cel puţin un exemplar, pe suport de hârtie, al procedurii de încetare a acordării serviciilor către beneficiar este disponibil la sediul serviciului social.

 

(4) Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate de serviciul social ,,CENTRU DE CONSILIERE ȘI SPRIJIN – Serviciu social acordat în comunitate persoanelor adulte”  au următoarele drepturi:

  1. a) să li se respecte drepturile şi libertăţile fundamentale, fără discriminare pe bază de rasă, sex, religie, opinie sau orice altă circumstanţă personală ori socială;
  2. b) să participe la procesul de luare a deciziilor în furnizarea serviciilor sociale, respectiv la luarea deciziilor privind intervenţia socială care li se aplică, după caz;
  3. c) să li se asigure păstrarea confidenţialităţii asupra informaţiilor furnizate şi primite;
  4. d) să li se asigure continuitatea/transferul/recomandarea serviciilor sociale furnizate, atât timp cât se menţin condiţiile care au generat situaţia de dificultate;
  5. e) să fie protejaţi de lege atât ei, cât şi bunurile lor, atunci când nu au capacitate de exerciţiu;
  6. f) să fie informaţi asupra situaţiilor de risc, precum şi asupra drepturilor sociale;
  7. g) să-şi exprime liber opinia cu privire la serviciile primite.

Furnizorul serviciului social respectă drepturile beneficiarilor înscrise în Cartă.

Carta este disponibilă, pe suport de hârtie, la sediul serviciului social.

Personalul serviciului social informează beneficiarii cu privire la drepturile înscrise în Cartă.

Beneficiarii au posibilitatea să se informeze cu privire la drepturile lor în relaţia pe care o au cu serviciul social şi personalul acestuia.

Personalul serviciului cunoaşte şi respectă prevederile Cartei. Furnizorul serviciului planifică şi organizează sesiuni de instruire a personalului privind respectarea drepturilor beneficiarilor înscrise în Cartă. Sesiunile de instruire sunt consemnate în Registrul de evidenţă privind perfecţionarea continuă a personalului.

În scopul autoevaluării calităţii activităţii proprii, serviciul social deţine şi aplică un set de chestionare pentru măsurarea gradului de satisfacţie a beneficiarilor cu privire la activităţile derulate. Modelul chestionarelor utilizate, pe suport de hârtie şi chestionarele completate sunt disponibile la sediul serviciului.

Serviciul social informează beneficiarii asupra modalităţii de a formula, în scris, sesizări sau reclamaţii. Serviciul constituie un caiet de înregistrare a sesizărilor şi reclamaţiilor şi le arhivează pe o perioadă de cel puţin 2 ani de la înregistrare. Registrul de evidenţă a sesizărilor/reclamaţiilor beneficiarilor şi dosarul în care sunt arhivate acestea sunt disponibile la sediul serviciului.

Serviciile sociale se acordă cu respectarea prevederilor unui Cod de etică. Serviciul deţine şi aplică un Cod propriu de etică care cuprinde un set de reguli ce privesc, în principal, asigurarea unui tratament egal pentru toţi beneficiarii, fără nici un fel de discriminare, acordarea serviciilor exclusiv în interesul beneficiarilor şi pentru protecţia acestora, respectarea eticii profesionale în relaţia cu beneficiarii. Codul de etică este disponibil, pe suport de hârtie, la sediul serviciului social.

Serviciul organizează sesiuni de instruire a personalului privind prevederile Codului de etică, care sunt consemnate în Registrul de evidenţă privind perfecţionarea continuă a personalului.

Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate de serviciul social „Serviciu acordat în comunitate, destinat persoanelor adulte” au următoarele obligații:

  1. a) să furnizeze informaţii corecte cu privire la identitate, situaţie familială, socială, medicală şi economică;
  2. b) să participe, în raport cu vârsta și situaţia de dependenţă la procesul de furnizare a serviciilor sociale;
  3. c) să comunice orice modificare intervenită în legătură cu situaţia lor personală, economică și medicală ;
  4. d) să respecte prevederile prezentului Regulament;
  5. e) să nu lezeze în niciun fel personalul angajat, în special responsabilul de caz în procesul de acordare a serviciilor.

 

ARTICOLUL 7

Activități și funcții

Principalele funcţii ale serviciului social ,,CENTRU DE CONSILIERE ȘI SPRIJIN – Serviciu social acordat în comunitate persoanelor adulte”  sunt următoarele:

 

  1. de furnizare a serviciilor sociale în comunitate, prin asigurarea următoarele activităţi:

 

  1. Evaluarea iniţială

 

Acordarea serviciului social se realizează în baza evaluării nevoilor individuale ale beneficiarilor.

Serviciul social elaborează şi aplică o procedură proprie de evaluare a nevoilor beneficiarilor/situaţiei de dificultate în care aceştia se află.

Procedura de evaluare stabileşte metodele de evaluare aplicate, personalul de specialitate implicat în evaluare, precum şi instrumentele standardizate.

Procedurile de evaluare variază în funcţie de activităţile desfăşurate, pornind de la evaluarea situaţiei socio-economice şi a relaţiilor sociale ale persoanei sau familiei/gospodăriei, până la o evaluare mai complexă care are drept scop identificarea unor nevoi specifice unei anumite categorii de beneficiari.

Procedura de evaluare a nevoilor beneficiarului este disponibilă, pe suport de hârtie, la sediul serviciului.

Evaluarea nevoilor beneficiarilor/situaţiei de dificultate în care aceştia se află este realizată de asistentul social.

În funcţie de situaţia particulară a fiecărui beneficiar, la evaluarea acestuia se va ţine cont de orice altă evaluare realizată de serviciile publice de asistenţă socială, de structurile cu atribuţii în evaluare complexă prevăzute de lege, precum şi de recomandările formulate de alte instituţii/organizaţii publice sau private (cabinete medicale, unităţi de învăţământ, agenţii de ocupare, penitenciare, instituţii/servicii de ordine publică, structuri specializate în prevenirea şi combaterea traficului de persoane, traficului de droguri, etc.);

Evaluarea nevoilor se înscrie în Fișa de evaluare inițială a beneficiarului realizată la prima întâlnire cu beneficiarul, de către asistentul social pentru a identifica nevoile individuale și familiale în baza cărora este elaborat Planul de intervenție. În cadrul acestui proces, persoana primește gratuit informații privind drepturile sociale de care poate beneficia, dar și consilierea necesară în vederea depășirii situațiilor de dificultate.

  1. 2. Elaborarea planului de intervenţie

Dacă există, documentele care atestă evaluarea persoanei şi recomandările privind Planul individualizat de îngrijire şi asistenţă emise de alte instituţii/servicii publice sau private cu atribuţii prevăzute de lege (în copie), se ataşează Fişei beneficiarului.

Periodic, se realizează reevaluarea nevoilor beneficiarului/situaţiei de dificultate în care acesta se află. Termenele de reevaluare se stabilesc de personalul care efectuează evaluarea iniţială sau de responsabilul de caz.

Fişele beneficiarilor sunt disponibile la sediul furnizorului serviciului, iar Registrul de evidenţă a beneficiarilor este completat corespunzător.

Beneficiarului i se aduce la cunoştinţă necesitatea de a se implica activ în activitatea de evaluare şi de a furniza informaţii reale evaluatorului/evaluatorilor. În Fişa beneficiarului este prevăzută o rubrică destinată semnăturii acestuia, pentru luare la cunoştinţă.

Fişa beneficiarului, completată corespunzător, este disponibilă la sediul serviciului.

 

  1. Aplicarea planului de intervenţie

Serviciul derulează activitățile conform unui Plan de intervenție. Planul de intervenție stabilește activitățile realizate în sprijinul unei persoane, unei familii/gospodării pentru soluționarea situațiilor de nevoie sau risc social identificate care pot fi:

  • Informare și consiliere socială;
  • Diagnoză socială, elaborare plan de intervenție, îndrumare către alte servicii, management de caz, monitorizare cazuri sociale, supervizare activități de asistență socială;
  • Activități de identificare a nevoii sociale individuale, familiale și de grup;
  • Activități de socializare și de petrecere a timpului liber;
  • Acte de caritate: colectare, depozitare și distribuire de alimente, ajutoare materiale și financiare.

Planurile de intervenție sunt disponibile la sediul serviciului. Aplicarea planurilor de intervenţie se realizează de către personalul de specialitate care monitorizează şi evoluţia beneficiarului, în calitate de responsabili de caz.

Serviciul stabileşte numărul de beneficiari care revine unui responsabil de caz, în funcţie de complexitatea nevoilor acestora şi dificultatea cazurilor.

 

  1. Monitorizarea aplicării planului individualizat de intervenţie

Monitorizarea se efectuează prin utilizarea Fişei beneficiarului în care sunt înscrise datele de identificare ale beneficiarului, informaţiile referitoare la activităţile derulate în sprijinul beneficiarului (inclusiv data şi intervalul orar) şi semnăturile personalului şi beneficiarului.

În cazul activităţilor de colectare şi distribuire de ajutoare materiale şi alimentare, serviciul ţine evidenţa materialelor, alimentelor distribuite (denumire într-un caiet de evidenţă a produselor alimentare şi bunurilor materiale).

Fişele beneficiarilor, registrul de activităţi, caietul de evidenţă a produselor alimentare şi bunurilor materiale, precum şi orice alte documente referitoare la activităţile derulate şi beneficiarii serviciului sunt disponibile la sediul serviciului.

Activităţile se derulează conform unui program săptămânal, afişat într-un loc vizibil, la sediul serviciului.

Personalul serviciului păstrează confidenţialitatea asupra datelor personale ale beneficiarului în relaţia cu alte persoane şi instituţii/organizaţii, cu excepţia organelor de inspecţie şi control, organelor de poliţie şi procuratură şi altor instituţii prevăzute de lege.

Registrele de evidenţă a beneficiarilor şi fişele beneficiarilor se păstrează în fişete/dulapuri închise, accesibile doar personalului de conducere şi angajaţilor cu atribuţii stabilite în acest sens.

Furnizorul serviciului are personal de specialitate angajat sau are încheiate contracte de prestări servicii cu specialiştii necesari pentru elaborarea şi aplicarea planului de intervenţie şi efectuarea activităţilor.

Pentru unele activităţi, furnizorul serviciului poate încheia contracte de voluntariat.

Furnizorul serviciului are angajată cel puţin o persoană calificată care are atribuţii în coordonarea activităţilor.

Statul de funcţii este disponibil la sediul furnizorului serviciului, precum şi contractele de prestări servicii. Personalul angajat este înregistrat în REVISAL.

Furnizorul serviciului dispune de un birou destinat personalului care coordonează serviciul, o sală de activități, spațiu de depozitare și dispune de documentele prin care se atestă proveniența materialelor stocate, care se distribuie ca ajutoare.

 

  1. b) de valorificare a potenţialului membrilor comunităţii în vederea prevenirii situaţiilor de neglijare, abuz, abandon, violenţă, excluziune socială etc., prin asigurarea următoarelor activităţi:
  2. activităţi de sensibilizare şi informare a populaţiei
  3.   promovarea participării sociale

Serviciul social elaborează şi aplică propria procedură privind cazurile de abuz. Se ia în considerare oricare formă de abuz (fizic, psihic, economic) şi orice formă de neglijare a persoanei sau de tratament degradant la care poate fi supus beneficiarul de către personalul serviciului, alţi beneficiari, eventual membri de familie/reprezentanţi legali. Această procedură privind identificarea, semnalarea şi soluţionarea cazurilor de abuz şi neglijenţă este disponibilă, pe suport de hârtie la sediul serviciului.

Serviciul instruieşte personalul cu privire la prevenirea şi combaterea oricărei forme de abuz în relaţia cu beneficiarii, precum şi cu privire la modalităţile de încurajare a beneficiarilor să sesizeze eventualele forme de abuz la care pot fi supuşi, în familie sau în comunitate. Sesiunile de instruire a personalului se înscriu în Registrul de evidenţă privind perfecţionarea continuă a personalului.

Serviciul deţine un Registru de evidenţă a abuzurilor şi incidentelor deosebite, în care consemnează cazurile de abuz identificate, instituţiile sesizate şi, după caz, măsurile întreprinse, care este disponibil la sediul serviciului.

Orice incident deosebit care afectează beneficiarii şi personalul serviciului se consemnează într-un Registru de evidenţă a incidentelor deosebite. Incidentele deosebite se notifică familiei beneficiarului/personalului şi organelor de specialitate, în funcţie de natura acestora (afecţiuni acute care necesită serviciile ambulanţei şi/sau internare de urgenţă în spital, accidente, furturi, agresiuni, deces, etc.) în maxim 24 de ore de la constatare. Registrul de evidenţă a abuzurilor şi incidentelor deosebite este disponibil la sediul serviciului.

 

  1. c) de informare a potenţialilor beneficiari, autorităţilor publice şi publicului larg despre domeniul său de activitate şi de promovare a drepturilor beneficiarilor şi a unei imagini pozitive a acestora, de promovare a drepturilor omului în general, precum şi de prevenire a situaţiilor de dificultate în care pot intra categoriile vulnerabile care fac parte din categoria de persoane beneficiare, potrivit scopului acestuia, prin asigurarea următoarelor activităţi:
  2. campanii de sensibilizare a populației în vederea conștientizării diferitelor probleme sociale și acordării sprijinului necesar persoanelor/familiilor aflate în dificultate;
  3. dezvoltarea de activități de informare pentru persoane/familii vulnerabile, în conformitate cu legislația existentă în domeniu;
  4. inițierea și coordonarea de programe de voluntariat, antrenând în aceste programe și comunitatea locală;
  5. colaborarea cu instituții de stat și organizații neguvernamentale care desfășoară activități în domeniul asistenței sociale.

 

  1. d) de asigurare a calităţii serviciilor sociale prin realizarea următoarelor activităţi:
  2. elaborarea instrumentelor standardizate utilizate în procesul de acordare a serviciilor;
  3. realizarea de evaluări periodice a serviciilor prestate.

 

  1. e) de administrare a resurselor financiare, materiale și umane ale serviciului social prin realizarea următoarelor activităţi
  2. organizarea de evenimente de strângere de fonduri și colecte;
  3. atragerea, mobilizarea și implicarea voluntarilor în desfășurarea proiectelor și programelor sociale serviciului social.

 

 

 

 

 

 

ARTICOLUL 8

Structura organizatorică, numărul de posturi şi categoriile de personal

(1) Serviciul social ,,CENTRU DE CONSILIERE ȘI SPRIJIN – Serviciu social acordat în comunitate persoanelor adulte”  funcţionează cu un număr de 7 total personal, conform prevederilor Hotărârii organelor de conducere a furnizorilor privaţi de servicii sociale (conform Registrului Revisal pentru angajați, dar și contractelor de voluntariat) din care:

  1. a) personal de conducere: Preacucernicul Părinte Protopop al Protopopiatului Călărași;
  2. b) personal de specialitate: 2 asistenți sociali;
  3. c) voluntari: 4 voluntari cu contracte de voluntariat

Structura organizatorică, numărul de posturi şi categoriile de personal care funcţionează în cadrul serviciului se aprobă prin hotărâre a organelor de conducere ale furnizorului.

Încadrarea personalului se realizează cu respectarea numărului maxim de posturi prevăzut în statul de funcţii aprobat.

 

(2) Raportul angajat/beneficiar este de 1/5.

Furnizorul serviciului respectă prevederile legale privind organizarea şi funcţionarea sa:

Serviciul este coordonat de personal de conducere competent. Furnizorul serviciului numeşte un coordonator al serviciului, persoană cu atribuţii de coordonare, care este absolventă de învăţământ superior, cu diplomă de licenţă. Fişa de post a coordonatorului serviciului, precum şi rapoartele/fişele de evaluare a activităţii acestuia sunt disponibile la sediul furnizorului serviciului.

Furnizorul serviciului deţine şi aplică un Regulament propriu de organizare şi funcţionare al serviciului social. Un exemplar al Regulamentului propriu de organizare şi funcţionare al serviciului, pe suport de hârtie şi statul de funcţii sunt disponibile la sediul furnizorului serviciului.

Furnizorul serviciului consemnează în registrul de evidenţă privind perfecţionarea continuă a personalului toate sesiunile de instruire referitoare la cunoaşterea în detaliu a procedurilor utilizate. Instruirea personalului privind cunoaşterea procedurilor utilizate pentru acordarea serviciului se consemnează în registrul de evidenţă privind perfecţionarea continuă a personalului.

Calitatea şi performanţa serviciului este evaluată periodic de către furnizorul acestuia. Furnizorul serviciului respectă prevederile legale privind administrarea şi gestionarea resurselor financiare şi materiale destinate serviciului şi deţine documentele financiar-contabile, precum şi rapoartele de control ale organismelor prevăzute de lege (ex. Curtea de Conturi, Inspecţia Muncii, Inspecţia Socială, ş.a.). Documentele financiar-contabile, rapoartele de inspecţie sau control, rapoartele de audit intern sunt disponibile la sediul furnizorului serviciului.

Furnizorul serviciului elaborează anual un raport de activitate. Raportul de activitate se finalizează în luna februarie a anului curent pentru anul anterior, care este disponibil, pe suport de hârtie, la sediul furnizorului serviciului.

Furnizorul serviciului încurajează şi creează condiţiile de implicare activă a personalului şi a beneficiarilor în elaborarea unui plan propriu de dezvoltare care are în vedere îmbunătăţirea activităţii şi creşterea calităţii vieţii beneficiarilor. Planul propriu de dezvoltare al serviciului este disponibil, pe suport de hârtie, la sediul furnizorului serviciului.

Serviciul social transmite semestrial, către serviciul public de asistenţă socială pe a cărui rază teritorială funcţionează, lista beneficiarilor, cu nume şi prenume, vârstă, adresa de domiciliu/reşedinţă a acestora. Furnizorul serviciului promovează relaţiile de colaborare cu serviciile publice de asistenţă socială, precum şi cu alţi furnizori publici şi privaţi de servicii sociale, pentru soluţionarea situaţiilor de dificultate în care se află beneficiarul, precum şi pentru a face cunoscută activitatea desfăşurată.

Furnizorul serviciului consemnează şi păstrează corespondenţa cu orice autoritate publică sau instituţie publică, cu organizaţii ale societăţii civile, culte, etc., sau orice alte documente care evidenţiază colaborarea sau parteneriatul cu acestea. Listele beneficiarilor transmise către serviciile publice de asistenţă socială se păstrează la sediul furnizorului serviciului.

 

ARTICOLUL 9

(1) Personalul de conducere este: Preacucernicul Părintele Protopop al Protopopiatului Călărași aflat în exercițiu.

(2)   Atribuţiile personalului de conducere sunt:

  1. a) asigură coordonarea, îndrumarea şi controlul activităţilor desfăşurate de personalul serviciului şi propune organului competent sancţiuni disciplinare pentru salariaţii care nu îşi îndeplinesc în mod corespunzător atribuţiile, cu respectarea prevederilor legale din domeniul furnizării serviciilor sociale, codului muncii etc.;
  2. b) elaborează rapoartele generale privind activitatea serviciului social, stadiul implementării obiectivelor şi întocmeşte informări pe care le prezintă furnizorului de servicii sociale;
  3. c) propune participarea personalului de specialitate la programele de instruire şi perfecţionare;
  4. d) colaborează cu alte centre/alţi furnizori de servicii sociale şi/sau alte structuri ale societăţii civile la acţiuni care vizează ameliorarea asistenţei sociale a grupurilor vulnerabile;
  5. e) răspunde de calitatea activităţilor desfăşurate de personalul din cadrul serviciului şi dispune, în limita competenţei, măsuri de organizare care să conducă la îmbunătăţirea acestor activităţi sau, după caz, formulează propuneri în acest sens;
  6. f) organizează activitatea personalului şi asigură respectarea timpului de lucru şi a regulamentului de organizare şi funcţionare;
  7. g) întocmeşte proiectul bugetului propriu al serviciului;
  8. h) asigură încheierea cu beneficiarii a contractelor de furnizare a serviciilor sociale, după caz;
  9. i) alte atribuţii prevăzute în standardul minim de calitate aplicabil;
  10. j) asigură buna desfăşurare a raporturilor de muncă dintre angajaţii serviciului;
  11. k) propune furnizorului de servicii sociale aprobarea structurii organizatorice şi a numărului de personal;
  12. l) desfăşoară activităţi pentru promovarea imaginii serviciului în comunitate;
  13. m) ia în considerare şi analizează orice sesizare care îi este adresată, referitoare la încălcări ale drepturilor beneficiarilor în cadrul serviciului pe care îl conduce;
  14. n) reprezintă serviciul în relaţiile cu furnizorii de servicii sociale şi, după caz, cu autorităţile şi instituţiile publice, cu persoanele fizice şi juridice;
  15. o) asigură comunicarea şi colaborarea permanentă cu serviciul public de asistenţă socială de la nivelul primăriei şi de la nivel judeţean, cu alte instituţii publice locale şi organizaţii ale societăţii civile active în comunitate, în folosul beneficiarilor;
  16. p) numeşte şi eliberează din funcţie personalul din cadrul serviciului, în condiţiile legii;
  17. r) asigură îndeplinirea măsurilor de aducere la cunoştinţă atât personalului, cât şi beneficiarilor a prevederilor din regulamentul propriu de organizare şi funcţionare.

 

ARTICOLUL 10

Personalul de specialitate şi auxiliar

(1) Personalul de specialitate: asistent social (263501);

 

(2) Atribuţii ale personalului de specialitate care privesc în principal elaborarea planului de intervenţie:

  1. a) asigură derularea etapelor procesului de acordare a serviciilor sociale, cu respectarea prevederilor legii, a standardelor minime de calitate aplicabile şi a prezentului regulament;
  2. b) colaborează cu specialişti din alte centre în vederea soluţionării cazurilor, identificării de resurse;
  3. c) monitorizează respectarea standardelor minime de calitate;
  4. d) întocmeşte rapoarte periodice cu privire la activitatea derulată;
  5. e) alte atribuţii prevăzute în standardul minim de calitate aplicabil.

 

Protopopiatul Călărași dispune de o structură de personal capabilă să asigure serviciul social:

– Structura de personal corespunde din punct de vedere al calificării cu activităţile derulate. Furnizorul serviciului poate angaja personal calificat şi/sau poate încheia contracte de prestări servicii cu diverşi specialişti. Statul de funcţii aprobat, în copie, precum şi contractele de prestări servicii încheiate cu diverşi specialişti sunt disponibile la sediul furnizorului serviciului.

– Protopopiatul Călărași respectă dispoziţiile legale privind angajarea personalului. Personalul este angajat cu respectarea condiţiilor prevăzute în Codul Muncii. Pe lângă angajaţii proprii şi/sau personalul de specialitate ale căror servicii sunt achiziţionate, furnizorul serviciului încurajează folosirea voluntarilor şi încheie cu aceştia contracte de voluntariat, conform legii. Contractele de muncă, contractele de prestări servicii, contractele de voluntariat în original sunt disponibile la sediul furnizorului iar angajaţii sunt înregistraţi în REVISAL.

– Protopopiatul Călărași întocmeşte fişe de post pentru personalul angajat. Furnizorul serviciului întocmeşte fişe de post pentru personalul angajat, în care se înscriu atribuţiile concrete ale angajatului, relaţiile de subordonare şi de colaborare. Fiecare fişă de post este semnată de persoana care a întocmit-o şi de angajat. Fişele de post se revizuiesc anual în luna decembrie, precum şi ori de câte ori atribuţiile angajatului se modifică și sunt disponibile la sediul furnizorului serviciului.

– Protopopiatul Călărași realizează anual evaluarea personalului. Furnizorul serviciului realizează anual evaluarea personalului. Fişele de evaluare descriu atribuţiile persoanei şi notează gradul de îndeplinire şi performanţele acesteia, pe o scară de la 1 la 5. Fiecare fişă de evaluare este semnată de persoana care a întocmit-o şi de către persoana evaluată. Fişele de evaluare se întocmesc cel târziu în luna februarie a fiecărui an, pentru anul anterior și sunt disponibile la sediul furnizorului serviciului.

– Protopopiatul Călărași se asigură că personalul propriu are create oportunităţile şi condiţiile necesare creşterii performanţelor profesionale și elaborează şi aplică un plan de instruire şi formare profesională pentru angajaţii proprii, care este disponibil la sediul furnizorului serviciului.

(3) Personalul de specialitate este compus din: 2 asistenți sociali.

(4) Scopul principal al postului de  asistent social, este cel de evaluare a persoanelor aflate în situaţie de criză precum şi intervenţia în vederea ameliorării situaţiei acestora prin acordarea de servicii de informare şi consiliere, ajutoare materiale și financiare în funcție de buget și de nevoile beneficiarului.

FIȘA POSTULUI

Asistent Social nivel Superior

Identificarea postului

  1. Numele și prenumele titularului:
  2. Denumirea postului: Asistent social
  3. Poziția în COR/cod: 263501 (asistent social nivel superior).
  4. Locația: Protopopiatul Călărași – Biroul de Asistență Socială
  5. Nivelul postului: de execuție
  6. Relațiile organizatorice:
  7. Ierarhice (control, îndrumare, posturi supervizate): control – Protopop; Îndrumare – Consilier/Inspector asistenţă socială; posturi supervizate/coordonate – asistent social parohii.
  8. Funcționale:

Intern: are relații de serviciu cu toate compartimentele operaționale din cadrul Protopopiatului în vederea executării  sarcinilor ce îi revin și rezolvarea solicitărilor acestora; cu beneficiarii ,,CENTRULUI DE CONSILIERE ȘI SPRIJIN – Serviciu social acordat în comunitate persoanelor adulte”  în vederea soluționării solicitărilor sau reclamațiilor venite din partea acestora; are relații cu Servicii/compartimente funcționale din cadrul Episcopiei Sloboziei și Călărașilor, în funcție de specificul activităților de întreprins.

Extern: are relații cu persoane juridice și persoane fizice care au tangență cu sfera de activitate socială.

  1. Reprezentare: reprezintã interesele particulare și colective ale Protopopiatului cu asumarea răspunderilor ce derivă din aceasta, în funcție de sarcinile repartizate de superiorul ierarhic și în limita mandatului primit.

Descrierea postului

  1. Scopul general al postului:

Practicanţii unei astfel de ocupaţii acordă asistență specializată (îndrumare, evaluare, consiliere, etc.) persoanelor, familiilor, grupurilor şi comunităţilor aflate în dificultate în vederea integrării sociale și creșterii bunăstării individuale și sociale a acestora.

  1. Obiectivele postului:

– Complexitate, în sensul diversității operațiunilor de efectuat:

Generale pe domeniul de activitate:

– Respectarea drepturilor beneficiarilor de servicii;

– Comunicare interactivă și interpersonală;

– Aplicarea normelor de PM și PSI;

– Aplicarea normelor igienico-sanitare;

– Organizarea lucrului în echipa pluridisciplinară.

 

Fundamentale:

– Munca în echipa pluridisciplinară;

– Perfecționarea continuă;

– Planificarea  activităților specifice.

 

Specifice:

– Administrație;

– Evaluare;

– Consiliere  și reintegrare socială;

– Contactarea  instituțiilor publice cu atribuții în domeniul social.

 

  1. Descrierea sarcinilor/atribuțiilor/activităților postului:

Sarcini de muncă preponderent STRUCTURATE, după cum urmează:

  1. Organizare și administrare:
  • planifică riguros, cu respectarea normelor în vigoare, activitățile specifice: activități de măsurare a satisfacției beneficiarilor, activități de raportare, evaluarea psiho-socială a beneficiarilor, planificarea individuală a serviciilor oferite beneficiarilor, asigurarea serviciilor în baza unui contract de furnizare servicii sociale, întocmește instrumentele prevăzute de metodologia instituțională: Ghidul beneficiarului, Carta drepturilor etc.;
  • participă la realizarea unei baze de date privind beneficiarii ,,CENTRULUI DE CONSILIERE ȘI SPRIJIN – Serviciu social acordat în comunitate persoanelor adulte” rețeaua de sprijin din teritoriu;
  • gestionează dosarele individuale ale beneficiarilor: îndosariază și păstrează acte personale și documente referitoare la beneficiar, completează actele, documentele și instrumentele prevăzute de metodologia instituțională;
  • ține evidența valabilității tuturor documentelor specifice domeniului de activitate (evaluări autorizaţii de funcţionare etc).
  • identifică, evaluează, centralizează şi sistematizează problemele sociale din cadrul protopopiatului, formulând propuneri pentru soluţionarea lor;
  • furnizează servicii sociale prin dezvoltarea de programe/proiecte de asistenţă socială la nivel de protopopiat;
  • stabileşte criteriile de selecţionare a persoanelor ce vor beneficia de asistenţã socialã în funcţie de prioritãţi şi posibilitãţi de sprijinire a acestora;
  • întocmeşte dosarul social pentru fiecare beneficiar, ce va conţine toate datele necesare stabilirii planului individualizat de asistenţă;
  • identificarea şi evaluarea nevoilor sociale individuale, familiale sau de grup şi elaborarea planurilor de intervenţie pentru prevenirea, combaterea şi soluţionarea situaţiilor de dificultate;
  • dezvoltă planuri de acţiuni, programe, măsuri, activităţi profesionalizate şi servicii specializate pentru persoanele aflate în dificultate, în conformitate cu legislaţia existentă în domeniu;
  • monitorizează beneficiarii serviciilor de asistenţă socială acordate de către ,,CENTRUL DE CONSILIERE ȘI SPRIJIN – Serviciu social acordat în comunitate persoanelor adulte”;
  • organizează campanii de colectare de fonduri şi produse (îmbrăcăminte, încălţăminte, jucării, rechizite, fond de carte, etc) asigurând, totodată, distribuirea acestora către persoanele care beneficiază de asistenţă socială.

 

  1. Coordonare:
  2. elaborează şi coordonează punerea în aplicare a strategiei de activitate în domeniul social a ,,CENTRULUI DE CONSILIERE ȘI SPRIJIN – Serviciu social acordat în comunitate persoanelor adulte” din cadrul Protopopiatului;
  3. îndrumă şi coordonează activitatea asistenţilor sociali/lucrătorilor sociali din cadrul biroului-parohiilor;
  4. prezintă lunar şi trimestrial la Sectorul Social Misionar de la centrul eparhial raportul de activitate;
  5. participă la conferinţele preoţeşti şi la întâlnirile trimestriale organizate la centrul eparhial de către inspectorul eparhial pe probleme de asistenţă socială;
  6. participă la implementarea diferitelor programe sociale, alături de ceilalţi asistenţi sociali din componenţa biroului/parohiilor;
  7. iniţiază şi coordonează programe de voluntariat, antrenând în aceste programe şi comunitatea locală.

 

  1. Drepturi și etică profesională:
  2. întocmește și respectă Codul/Carta drepturilor beneficiarilor;
  3. urmărește respectarea drepturilor beneficiarilor pentru a limita discriminarea și etichetarea acestora și pentru a le asigura confidențialitatea datelor personale; sesiseză conducerea instituției pentru orice încălcare a drepturilor ori de câte ori este nevoie;
  4. asigură păstrarea confidenţialității datelor pe care le deţine in legătura cu problemele de serviciu inclusiv cele legate de beneficiari, în fața persoanelor fizice, juridice sau mass-media.

 

  1. Integrare/reintegrare socială:
  2. se preocupă de menținerea relației cu beneficiarii, cu familia/reprezentantul legal al acestora întocmind documentele prevăzute în standardele generale de calitate pentru serviciile sociale acordate;
  3. realizează vizite la domiciliul ori de câte ori se consideră că este în beneficiul acestora;
  4. consiliează și sprijină, după caz, beneficiarii ,,CENTRULUI DE CONSILIERE ȘI SPRIJIN – Serviciu social acordat în comunitate persoanelor adulte” reprezentanții lor, în vederea obținerii unor ajutoare bănești/materiale, reevaluării gradului de handicap etc.;
  5. întocmește programul activităților de socializare şi petrecere a timpului liber în concordanță cu preferințele, particularitățile sociale și culturale ale beneficiarilor și resursele alocate;
  6. colaborează cu ONG-uri, unități de cult recunoscute în România etc la realizarea unor programe de integrare a beneficiarului în comunitate (accesul la manifestări culturale, organizarea de manifestări sociale: organizarea zilei de naștere, de expoziții cu lucrări ale beneficiarilor etc.);
  7. sensibilizează autorităţile locale în vederea conştientizării diferitelor probleme sociale şi acordării sprijinului necesar persoanelor/familiilor aflate în dificultate;
  8. colaborează cu preoţii din parohiile unde sunt identificate cazuri de persoane sau familii în dificultate, în scopul susţinerii serviciilor sociale acordate în sprijinul acestora.

 

  1. Perfecționarea personalului:

– se preocupă permanent de prefecționarea profesională prin studiul individual, participarea la cursurile organizate de către Episcopia Sloboziei și Călărașilor sau orice altă formă de informare sau schimb de experiență.

  1. Reclamație și protecție:

– informează beneficiarii/reprezentanții legali, asupra procedurii privind înregistrarea și rezolvarea sesizărilor/reclamațiilor cu privire la furnizarea serviciilor, inclusiv orice formă de abuz, neglijare sau exploatare din partea personalului, a altor beneficiari etc.;

– întocmește și gestionează Registru privind reclamațiile și sesizările, Registru privind protecția împotriva abuzurilor, Registru de notificare a incidentelor deosebite, inclusiv a contenționărilor, conform prevederilor legale în vigoare;

– anunță, în cel mai scurt timp, conducerea Protopopiatului, în legătură cu toate incidentele deosebite care afectează securitatea beneficiarilor/personală.

 

Descrierea responsabilităților postului:

  1. Privind relațiile interpersonale/comunicarea:

– Promovează respectul reciproc, colaborarea și transparența în interiorul instituției, în raport cu alte compartimente operaționale precum și în relațiile cu beneficiarii și persoanele din afara instituției; în comunicarea cu beneficiarii utilizează o formă de comunicare adecvată și un limbaj specific, în concordanță cu abilitățile de comunicare identificate, specificul mediului de proveniență, dezvoltării educaționale ale acestora.

– Răspunde de menținerea, în cadrul instituției, a unui climat favorabil îndeplinirii sarcinilor de lucru;

– Participă la ședințele de grup și la cele individuale, pe teme profesionale;

– Asigură reprezentarea și apărarea intereselor și imaginii instituției în relațiile cu alte instituții publice, în funcție de sarcinile repartizate de superiorul ierarhic;

– Răspunde de corectitudinea informațiilor furnizate către colegi, beneficiari precum și către partenerii din exterior.

 

  1. Față de echipamentul din dotare:

– Menține și utilizează în bune condiții echipamentele, aparatura din dotarea instituției;

– Răspunde de însușirea și respectarea procedurilor interne legate de utilizarea în condiții optime a echipamentului, aparaturii  etc. din dotarea instituției;

– Răspunde de informarea imediată a conducerii privind orice defecțiune în funcționarea echipamentului cu care își desfășoară activitatea.

 

  1. În raport cu obiectivele postului:

– Răspunde de executarea sarcinilor la termenele și conform parametrilor calitativi stabiliți precum și în funcție de resursele alocate;

– Răspunde in fața conducerii pentru modul de îndeplinire a sarcinilor de serviciu;

– Îndeplineşte atribuţiile prevăzute de prezenta Fișă a postului precum și alte sarcini stabilite lege sau care i-au fost delegate de către conducerea Protopopiatului.

 

  1. Privind securitatea și sănătatea muncii:

– Participă la instructaj/ședințe în domeniul SSM și PSI;

– Însușește și aplică NSSM și PSI în timpul executării sarcinii de muncă;

– Efectuează la timp toate examenele medicale obligatorii;

– Să interzică ridicarea, deplasarea, distrugerea unui dispozitiv de securitate sau să nu o facă el însuşi şi să nu împiedice aplicarea metodelor şi procedurilor adoptate în vederea reducerii factorilor de risc de accidentare şi îmbolnăvire profesională;

– Menţine locul său de muncă din punct de vedere al mediului, într-o stare corespunzătoare cerinţelor de securitate (inclusiv igienă) şi curăţenie;

– Semnalează imediat conducătorului locului de muncă orice defecţiune sau altă situaţie care poate constitui un factor de risc de accidentare sau îmbolnăvire profesională;

– Anunţa imediat conducătorul sau direct în cazul producerii unui accident de muncă şi ia măsuri pentru acordarea primului ajutor şi stabilizarea situaţiei, astfel încât pericolul să nu se extindă sau să producă noi victime;

– Întrerupe activitatea sau refuză să o continue, dacă nu sunt respectate cerinţele de securitate, fără să fie sancţionat pentru aceasta, cu condiţia ca astfel să nu dea naştere la un pericol iminent de accidentare sau îmbolnăvire profesională şi anunţă conducătorul direct asupra pericolului;

– Face propuneri de măsuri pentru programul anual de securitate a muncii;

– Îşi desfăşoară activitatea în aşa fel încât să nu expună la pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională, atât persoana proprie cât şi pe celelalte persoane participante la procesul de muncă;

– Utilizează echipamentul individual de protecţie din dotare, corespunzător scopului pentru care a fost acordat;

– Dă relaţiile solicitate de organele de control şi de cercetare în domeniul protecţiei muncii.

 

  1. Privind regulamentele/procedurile de lucru:

– Cunoaște și respectă normele de disciplină, normele etice în îndeplinirea atribuțiilor prevăzute în R.I, R.O.F, Cod etic; respectă metodologii și proceduri de lucru conform legislației în vigoare, Manualului de proceduri, Planului strategic de dezvoltare instituțională precum și alte dispoziții ale conducerii;

– Cunoaște și respectă  drepturile beneficiarilor de servicii (Carta drepturilor);

– Respectă Codul deontologic al profesiei de  asistent social;

– Contribuie la elaborarea documentelor necesare desfășurării activității in cadrul ,,CENTRULUI DE CONSILIERE ȘI SPRIJIN – Serviciu social acordat în comunitate persoanelor adulte”  (Cod etic, Manual de proceduri, Regulament Intern etc.).

– Obligativitatea înscriereii spre luarea în evidența C.N.A.S.R, obținerea și menținerea certificatului de exercitare a atribuțiilor de asistent social cu respectarea prevederilor legale în domeniu.

 

  1. Condițiile de lucru ale postului:
  2. Programul de lucru: Muncă de zi.
  3. Condițiile materiale:

– Natura muncii: independent și ca parte componentă a unei echipe;

– Spațiul în care se desfășoară majoritatea activităților este protejat (birou, alte spații);

– Presupune deplasări frecvente la domiciliul beneficiarilor sau la sediile diferitelor instituții și organizații;

– Munca realizată se desfășoară în cadrul unui orar fix, cu mici excepții, în funcție de urgențele apărute;

– Activitatea presupune interacțiuni sociale și interpersonale foarte frecvente;

– Consecințele erorilor pot fi grave;

– Există o incidență crescută a situațiilor conflictuale;

– Face parte dintr-o echipă pluridisciplinară;

– Există riscul de expunere la viruși, contaminări virale datorită intercțiunii interpersonale foarte frecvente, riscul de epuizare psihică (burn-out);

– Beneficii non-financiare: statut social, recunoaștere, servicii în folosul celorlalți, folosirea unor abilități individuale, responsabilitate, activitate care presupune interacțiune socială, condiții de muncă, munca în echipă, independență în muncă (se pot desfășura activități pentru îndeplinirea atribuțiilor de serviciu fără a solicita coordonare, cu excepția cazurilor care implică luarea unor decizii care depășesc limitele de competență), autonomie (capacitatea de a judeca lucrurile și de a acționa în mod independent, neinfluențat de alții), activități care implică investigare, cercetare sub diverse forme.

  1. Gradul de autonomie: realizează sarcinile independent și ca parte componentă a unei echipe
  2. Autoritate asupra altor posturi:
  3. Delegare (sarcini delegate):

– Manager de caz în cadrul echipei multidisciplinare;

Limită de competență: rezolvă atribuţiile repartizate fără a putea schimba termenul şi conţinutul lucrărilor decât cu aprobarea celui căruia îi este subordonat.

  1. Competențe decizionale: conform procedurilor de lucru/operaționale.
  2. Drept de semnătură:

 

Intern: anchete sociale, evaluări, alte documente specifice. Drept de semnãturã alãturi de semnãtura protopopului pe actele elaborate în cadrul ,,CENTRULUI DE CONSILIERE ȘI SPRIJIN – Serviciu social acordat în comunitate persoanelor adulte”.

Extern: Procese verbale de primire a donațiilor, diverse documente în limita mandatului primit de la conducerea Protopopiatului.

  1. Obiective și indicatori de performanță individuală asociate postului:

Indicatori de eficacitate (îndeplinirea obiectivelor programate pentru fiecare dintre activităţi, obţinerea celui mai bun rezultat în raport cu efectul proiectat);

Indicatori de rezultat și indicatori de eficiență (respectarea celui mai bun raport cost-beneficiu).

  1. Perioada de evaluare a performanțelor: semestrial

Evaluarea activității: obiective de performanță individuală, criterii de evaluare a activității.

  1. Evoluții posibile: promovare în trepte, grade profesionale imediat superioare, conform legislației în vigoare.

Specificația postului

  1. Nivelul de studii: studii superioare de specialitate (nivel de licență);
  2. Calificările/specializările necesare:

Nivel de calificare: studii superioare (facultate și master) Specializări: formală, informală, vocațională, schimburi de experiență, stagii de formare, cursuri de perfecționare.

  1. Competențele postului:

– CUNOȘTINȚE referitoare la: asistență socială (tehnici și instrumente, evaluare și intervenție, managementul proiectelor, structura serviciilor sociale), legislație și guvernare, educație și instruire; administrație (noțiuni de bază), comunicare eficientă – în cadrul echipei, cu beneficiarul și alte persoane cu care intră în contact pe parcursul exercitării profesiei.

– DEPRINDERI:  deprinderi folosite în învățare, deprinderi de gestionare a resurselor, deprinderi sociale, deprinderi de rezolvare a problemelor.

– CARACTERISTICI DE PERSONALITATE: persoană orientată spre investigare, cercetare sub diverse forme, nivel crescut de conștiinciozitate, corectitudine, seriozitate, exigență, meticulozitate, rigurozitate în realizarea sarcinilor prin conștientizarea regulilor; o persoană cu un foarte bun echilibru emoțional  (abilitatea de a-și menține echilibrul emoțional în situații de stres fără a prezenta manifestări extreme și neconcordate cu situația) și cu un nivel crescut de autonomie și independență în muncă; înclinație spre activități ce presupun interacțiuni sociale și interpersonale, orientare spre acțiune, toleranță facilă a situațiilor conflictuale, ușurință în comunicare; persuasiune, amabilitate și politețe cu beneficiarii; orientare spre beneficiari și nevoile acestora; spirit de echipă.

 

Voluntarii au, pe timpul desfășurării activității, următoarele obligații:

(1) Să cunoască și să aducă la îndeplinire prevederile contractului de voluntariat, ale fișei postului, ale Regulamentului de organizare și funcționare, ale Regulamentului Intern, ale Codului Etic;

(2) Să respecte programul de lucru și să folosească integral timpul de muncă pentru îndeplinirea corespunzătoare a atribuțiilor de serviciu;

(3) Să participe, la solicitarea Serviciului, la toate evenimentele importante organizate;

(4) Să respecte reglementările privind păstrarea confidențialității și respectarea drepturilor beneficiarilor;

(5) Să înștiințeze șeful ierarhic de îndată ce au luat cunoștință de existența unor nereguli, abateri, greutăți sau lipsuri în legătură cu munca pe care trebuie să o desfășoare, propunând și soluții de remediere, pe cât posibil;

(6) Să realizeze sarcinile ce decurg din contractul de voluntariat încheiat și să răspundă de îndeplinirea lor la termenele și în condițiile stabilite conform fișei postului;

(7) Să dezvolte planuri de acțiuni, programe, activități specializate pentru familiile aflate în dificultate;

(8) Să se implice în organizarea de campanii de colectare de fonduri și produse (îmbrăcăminte, încălțăminte, jucării, rechizite, fond de carte, etc.) sprijinind totodată distribuirea acestora către persoanele care beneficiază de serviciile sociale;

(9) Să fie disponibil, în caz de urgență, conform prevederilor contractului de voluntariat încheiat și în funcție de cunoștințele și abilitățile pe care le are;

(10) Să urmărească apărarea demnității individuale și familiale a beneficiarilor, fără discriminări privind cetățenia, naționalitatea, rasa, sexul, religia, vârsta, apartenența militară, socială sau politică, etc;

(11) Să comunice interactiv cu ceilalți specialiști din cadrul serviciului, participând la discuții profesionale și transmițând informații susținute și verificabile;

(12) Să comunice cu beneficiarii într-un limbaj adecvat și adaptat nevoilor acestora;

(13) Să răspundă de calitatea muncii, în conformitate cu standardele prevăzute prin procedurile serviciului, precum și cele prevăzute în legislația în vigoare;

(14) Să răspundă de patrimoniul preluat pe inventar și de gospodărirea cu eficiență a materialelor repartizate spre consum.

 

ARTICOLUL 11

Finanţarea serviciului

(1) În estimarea bugetului de venituri şi cheltuieli, furnizorul de servicii sociale are în vedere asigurarea resurselor necesare acordării serviciului cel puţin la nivelul standardelor minime de calitate aplicabile;

(2) Finanţarea cheltuielilor serviciului se asigură, în condiţiile legii, din următoarele surse:

  1. a) fonduri proprii;
  2. b) donaţii, sponsorizări sau alte contribuţii din partea persoanelor fizice ori juridice din ţară şi din străinătate;
  3. c) alte surse de finanţare, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

 

 

 

Întocmit:

Asistent social

Zainea Elena Ionela

                                                                             

                                                                               REPREZENTANT LEGAL,

                                                                               Preot Dinu Vasile Viorel

                                                               PROTOPOP AL PROTOPOPIATULUI

                                                                                       CĂLĂRAȘI