Caută
Categorii
  • Știri
  • Transmisiuni
  • Unelte
  • Cereri și Formulare
  • Îndrumător
  • Publicații
  • Din Arhive
  • Toate
Peste 350 de Biserici și Mănăstiri. 6 Protopopiate.
În Bărăgan.
Informații oferite de Centrul Eparhial

Ce este nou în Episcopia Sloboziei și Călărașilor

Noi avantaje SEO, pentru administratorii de site-uri web din reteaua noastra

Administratorii site-urilor web ale protopopiatelor, bisericilor si manastirilor inscrise in reteaua web a Episcopiei noastre, au, de astazi, la dispozitie noi unelte, in Panoul de Administrare – Editare Articol al site-ului lor.

Mai exact, despre ce este vorba: Serviciul Specializat NETCreator [https://netcreator.ro/cms] , al Asociatiei Lacasuri Ortodoxe, a lansat in urma cu cateva ore noua versiune a sistemului de administrare de continut NETCreator CMS, v1.9.3 (vezi aici comunicatul oficial) [https://lonews.ro/netcreator/22469-cel-mai-bun-cms-pentru-realizarea-de-site-uri-de-top.html] . In aceasta noua versiune, administratorii site-urilor web vor gasi noi indicatori si campuri de introducere de date, care le vin in ajutor atunci cand publica un articol.

Aceste noi facilitati ajuta la ceea ce se numeste SEO [https://netcreator.ro/cms] (Search Engine Optimization – Optimizare pentru Motoarele de Cautare: Google, Yahoo, Bing etc). Chiar daca putini cunosc acest lucru, motoarele de cautare au anumite cerinte obligatorii privind continutul unui articol, titlurile articolelor etc. In functie de respectarea cat mai exacta a acestor cerinte, Google promoveaza un articol pe pagina de cautare intr-o pozitie de frunte, pe prima pagina, sau intr-o pozitie ratacita undeva prin celelalte pagini pe care sunt afisate rezultatele cautarii.

Prin urmare, pentru ca articolele publicate pe site-urile retelei web a Episcopiei noastre sa castige o pozitie mai buna pe motoarele de cautare – intrucat oricine publica un articol isi doreste, in mod firesc, ca el sa fie si citit – administratorii de site-uri au la dispozitie, de acum, in administratia proprie a CMS NETCreator, o serie de indicatori SEO (de optimizare), care apar automat, si prin care sunt avertizati daca un titlu de articol este formulat gresit, daca textul unui articol este prea scurt sau prea lung, sau in general daca un articol este publicat intr-un mod gresit si dezavantajos pentru pozitionarea lui buna pe motoarele de cautare. Merita amintit ca acest sistem este unul inovator, niciun alt CMS din lume neavand la aceasta ora un astfel de sistem – care sa il ajute pe administratorul de site sa respecte (fara a avea neaparat cunostinte tehnice) cerintele si standardele motoarelor de cautare, exact in momentul in care lucreaza la editarea articolului.

Totodata, administratorii de site-uri web mai au la dispozitie, de acum, doua campuri speciale: unul dedicat introducerii cheilor de cautare principale ale articolului (tag-uri) si altul dedicat descrierii scurte a articolului (rezumat sau prezentare-invitatie) a continutului.

Ce sunt tag-urile: de acum, atunci cand un administrator de site va specifica anumite taguri (cuvinte, sau grupuri de cuvinte, separate prin virgula) in noul camp pus la dispozitie, acesta ii va indica, de fapt, motorului de cautare, pe ce chei de cautare ar vrea el ca articolul respectiv sa fie promovat de motor. Spre exemplu, articolului intitulat: „Slujba Canonului cel Mare in Catedrala din Slobozia”, ar trebui sa i se precizeze tag-uri precum: slujba, slujba ortodoxa, canonul cel mare, andrei criteanul, slobozia, catedrala din slobozia etc.Daca administratorul de site va refuza sau va omite sa puna la dispozitia motorului de cautare aceste tag-uri, atunci motorul isi va alege din textul articolului cuvintele care se repeta cel mai des (ori, in acest caz, cuvintele care vor fi intalnite cel mai des sunt simple cuvinte de legatura, care nu reprezinta deloc si mai ales corect articolul). Prin urmare, prin precizarea acestor tag-uri, motorul Google este ajutat sa identifice rapid adevaratele cuvinte care se repeta in text si la care face referire textul, si dupa care articolul sa fie gasit in motoarele de cautare, eliminand procesele inutile de identificare pe care motorul le-ar face. Deci, daca vrem sa fim ajutati de motor, atunci trebuie sa ajutam si noi motorul.

Ce este Descrierea de articol: aceasta are, in principal, sens de invitatie adresata cititorului care a descoperit pe motorul de cautare noul articol, intre multe alte articole gasite dupa aceeasi cheie. Din cate stiti, cand cautati dupa un cuvant-cheie pe motoarele de cautare, motorul va prezinta o lista de mai multe articole care au acea cheie, cu titlul lor si cate o mica introducere, de multe ori aleasa intamplator din textul articolului, dupa un anumit numar de cuvinte. Daca vreti ca aceasta scurta prezentare sa nu fie una intamplatoare aleasa de motor, atunci puteti interveni, completand campul „Descriere articol”. O descriere buna, poate insemna o invitatie buna si poate atrage spre articolul tau, dintr-o intreaga lista de articole gasite dupa o aceeasi cheie. Deci, daca vrem sa fim ajutati de motor, atunci trebuie sa ajutam si noi motorul.

Va invitam sa va obisnuiti cu folosirea noilor unelte, prezentate mai sus, si sa tineti cont de sistemul automat de avertizare, amintit mai sus, spre folosul si eficienta lucrarii dvs. Nu ezitati, de asemenea, sa folositi Forumul activ din administratia dvs („Pune o intrebare”), pentru orice alte nedumeriri, sfaturi sau lamuriri suplimentare, la care specialistii serviciului NETCreator, al Agentiei de stiri Lacasuri Ortodoxe, si reprezentantii Departamentului media al Episcopiei Sloboziei si Calarasilor, sunt dispusi oricand sa va raspunda.

Rămânem în legătură
Să începem