Protopopiate

Activități metodice ale profesorilor de religie din județul Călărași

25 May 2021
15:58

      Cu binecuvântarea Preasfințitului Părinte Vincențiu, Episcopul Sloboziei și Călărașilor, și sub coordonarea părintelui Arcadie Puișor, inspector pentru disciplina religie în cadrul ISJ Călărași, cadrele didactice care predau această disciplină sub jurisdicția Inspectoratului Școlar Județean anterior amintit s-au reunit prin intermediul platformelor digitale cu prilejul acțiunilor metodice specifice acestei sfere profesionale.

      Prima activitate i-a reunit pe profesorii de religie arondați Cercului metodic Lehliu, desfășurându-se în data de 13 mai 2021, urmând ca în seara zilei de 17 mai 2021 toate cadrele didactice să fie invitate a participa la conferința interactivă care l-a avut ca partener de dialog pe părintele arhimandrit Efrem Vatopedinul din Muntele Athos.

      În data de 18 mai 2021, începând cu ora 10:00, profesorii care predau religie în orașul Călărași și în localitățile învecinate au putut asista la o lecție demonstrativă susținută de doamna profesor Dumitru Maria Afrodita. Ulterior au fost purtate discuții constructive pe această temă, iar spre final a fost alcătuită și prezentată o listă cu o serie de principii necesare în abordarea misiunii didactice a pedagogului creștin.

      Ultima întâlnire de acest gen a avut loc în data de 25 mai 2021, fiind o acțiune cu totul inedită și folositoare, depășind granițele Cercului metodic Oltenița, având invitați de seamă, care au onorat cu prezența și prezentările dumnealor privind statutul orei și al profesorului de religie în țările în care își desfășoară activitatea. Este vorba despre doamna Cristina Benga din Germania, părintele Sergiu Vlad din Istanbul, părintele Dan Chirtu din Canada, părintele Tănăsache Gheorghe, preot al comunității românești din Siria și Liban, părintele Daniel Alexe din Grecia, domnul Daniel Niculae din Luxemburg și domnul Ovidiu Gligu din Belgia.

      Toate aceste întâlniri au consolidat relațiile inter-umane dintre cei prezenți, au expus modele de practică pedagogică, sprijinind formarea unei imagini clare și ancorate în realitatea europeană a statutului orei de religie și a necesității acesteia pentru societatea românească și internațională.